ترامپ: توانایی اتخاذ تدابیری دیگر علیه چین را دارم

گروه جهان الف،   3970720022

رئیس جمهـور آمریـکا در خصوص اتخاذ تدابیـر جدید ضد چیـن، به این کشور هشـدار داد.

 ترامپ: توانایی اتخاذ تدابیری دیگر علیه چین را دارم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویتـرز، دونالد ترامپ -- رئیس جمهـور آمریـکا -- در خصوص اتخاذ تدابیـر جدید ضد چیـن، به این کشور هشـدار داد.

ترامپ روز پنج شنبـه هشـدار داد می تواند تدابیـر جدیـد و بیشتـری را اتخاذ نماید تا اقتصـاد چیـن را تحت تاثیر قرار دهد. ماه میلادی گذشتـه، واشنگتـن تعرفه گمرکـی حدود دویست میلیـارد دلاری (معادل 173 میلیـارد یورویی) بر محصولات وارداتـی از چیـن وضع کرد. ترامپ تهدیـد کرد در صورت اتخاذ تدابیـر تلافـی جویانـه از سوی پکن، واشنگتن بر دیگر محصولات چینـی نیز تعرفـه گمـرکی اعمال خواهد کرد.

پکـن نیز در پاسخ به این افزایـش تعرفه گمـرکی، بر حدود شصت میلیـارد دلار محصولات وارداتی آمریـکا تعرفه وضع کرد.

ترامپ در مصاحـبه با فاکس نیوز گفت: «این کار تاثیر بزرگـی داشت. اقتصـاد آنها به وضوح، ضعیف شده است، من اگر بخـواهم، هنوز می توانم خیلی کارهای دیگری نیز انجام دهم. من نمی خواهـم این کارها را انجام دهم ولی آنها باید به پـای میز مذاکـره بیایند.»

وی در ادامه این مصاحبه تصریح کرد «چیـن خواستار مـذاکره بود، اما من آن را قبول نکردم.» ترامپ ضمن سرزنش روسای جمهـور پیشین آمریـکا که اجازه داده اند تا چین به رفتارهای تجاری غیرمنصفانه اش ادامه دهد، افزود:« لازم است از این پس به پکـن گفته شود که دیگر این روال تجاری تـمام است.»

ترامپ در ادامه گفت: «آنها برای یک مدت طولانی بیش از حد خوب زندگی کرده اند و صـادقانه بگویم، تصور می کنـم آنها فکر می کنند که آمریـکایی ها افـراد احمقی هستند؛ آنها باید بدانند آمریکایی ها افراد احمقی نیستند. فقط ما در زمینه تجارت به شکل بدی مدیریت شده ایم.»

روز سه شنبه صنـدوق بین المللی پول پیش بینی های خود را در خصـوص رشد اقتصـاد جهانی تغییر داد و از کاهش رشد اقتصـادی جهان به دلیل نا اطمینانی های موجود ناشی از تنش های تجـاری بین چین و آمریکا خبر داد.