حراج موتورسیکلت‌های احتکاری در فضای مجازی به‌دنبال سقوط نرخ ارز

گروه اقتصادی الف،   3970713120 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

قیمت انواع موتورسیکلت‌ که در ماه‌های اخیر با افزایش ۲برابری در مقایسه با ماه‌های ابتدایی سال جاری به‌فروش می‌رسید، این روزها با کاهش قیمت مواجه است و برخی محتکران برای جلوگیری از ضرر بیشتر محصولات خود را با ۳میلیون کاهش قیمت و یکجا می‌فروشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در ماه‌های گذشته قیمت موتورسیکلتهای مصرفی مردم همزمان با افزایش قیمت ارز گران می‌شد اما در روزهای اخیر با کاهش قیمت ارز نه‌تنها افزایش قیمتی ندارند، بلکه با کاهش و در مواردی با سقوط قیمت مواجه است.

موتورسیکلت‌های مدل CG125 که ارزان و پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار هستند قبل از افزایش نرخ ارز و در ماههای ابتدایی سال حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان به‌فروش می‌رسید، در ماه‌های گذشته با افزایش نرخ ارز و بروز برخی از سودجویی‌ها به بیش از 5 میلیون تومان رسید و میزان خرید و فروش این محصول به‌شدت کاهش یافت.

درحالی که دستگاههای نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی واکنش مشخصی به این افزایش قیمت‌های بی‌ضابطه نداشتند، سقوط روزهای اخیر نرخ ارز باعث شد برخی محتکران برای جلوگیری از ضرو و زیان بیشتر محصولات خود را با کاهش قیمت‌های چندمیلیونی به‌فروش برسانند.

بنابر این گزارش، یکی از موتورسیکلت‌هایی (بنلی 150) که قبل از افزایش افسارگسیخته نرخ ارز 5 میلیون و 200 هزار تومان به‌فروش می‌رسید، در هفته‌های اخیر به‌دلیل برخی از سودجویی‌ها قیمت این محصول به حدود 10 میلیون تومان در بازار آزاد و حتی نمایندگی فروش این برند به‌فروش رسید؛ اما این روزها قیمت این محصول نیز کاهش یافته است به‌طوری که در یکی از آگهی‌های فضای مجازی که تصویر آن در ذیل مطلب مشاهده می‌شود، فردی قصد فروش یکجایی 800 موتور این برند با قیمت 6 میلیون و 700 هزار تومان را دارد.

فروش این محصولات با قیمت 6 میلیون و 700 هزار تومان یعنی کاهش قیمت بیش از 3 میلیون تومان این محصول در مقایسه با یک هفته گذشته است، اما در مقایسه با قیمت واقعی، یعنی 5 میلیون و 200 هزار تومانی این محصول، کماکان یک و نیم میلیون تومان گرانتر است.