توطئه ترامپ و نومحافظه کاران برای ایران؛ از حمله به رژه اهواز تا تاسیس تشکلی به نام فرشگرد

گروه سیاسی الف،   3970631227 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

به نظر می رسد حمله به مراسم رژه در اهواز و به خاک و خون کشیدن تعدادی از هموطنان بخشی از پازل آمریکای تحت سیطره نومحافظه کاران برای به آشوب کشاندن ایران اسلامی است. قطعه دیگر این ماجرا را باید در اعلام موجودیت تشکلی به نام فرشگرد اعلام کرد که هدف خود را براندازی نظام سیاسی قرار داده است.

توطئه ترامپ و نومحافظه کاران برای ایران؛ از حمله به رژه اهواز تا تاسیس تشکلی به نام فرشگرد

به گزارش الف، بعد از خروج ترامپ از برجام و بازگشت تحریم ها در فواصل زمانی مختلف دولت آمریکا از آماده بودن برای مذاکره با ایران در راستای ایجاد یک تفاهم جدید سخن گفت. اما مسئولان جمهوری اسلامی در تمامی موضع گیری‌های خود، سران کاخ سفید را غیرقابل اعتماد دانسته و در اولین گام خواستار بازگشت آمریکا به برجام و انجام تمام بندهای توافق هسته ای شدند.

ترامپ همزمان با ناامید شدن از پذیرش مذاکره توسط ایران، بر روی بازگشت تحریم‌ها و تحت فشار قرار گرفتن مردم برای وادارسازی نظام سیاسی به عقب نشینی حساب باز کرده است. اتفاقی که با توجه به تجربه ایران در مدیریت تحریم‌ها و البته عدم همراهی کشورهای اروپایی، روسیه و چین با واشنگتن احتمال وقوع آن اندک است.

البته این موضوع را نیز نمی‌توان انکار کرد بخشی از نومحافظه کاران حاکم بر دولت آمریکا نظیر جان بولتون و مایک پمپئو با هر گونه مذاکره و رایزنی با ایران مخالف و خواستار بکارگیری تحریم و ابزارهای سخت افزاری برای مهار، عقب نشینی و سرانجام تغییر نظام سیاسی در ایران هستند.

در این بین بدلیل منافع مشترک هماهنگی ویژه‌ای بین نومحافظه کاران آمریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی برای از بین بردن اقتدار سیاسی ایران وجود دارد. این محور در پی عملیاتی کردن برنامه‌هایی در حوزه اقتصادی و سیاسی برای افزایش نارضایتی و به آشوب کشاندن ایران است. استفاده از ابزار جنگ روانی و رسانه‌ای نیز در این راستا قابل توضیح است.

بخشی از تلاش محور واشنگتن و ریاض در راستای قطع یا حداقل کاهش جدی صادرات نفت ایران برای دامن زدن به بحران های اقتصادی است. از این نظر در صورت رخ دادن چنین اتفاقی پایه های اقتصاد ایران دچار مشکلات جدی خواهد شد. بنابراین باید گفت آنها بر روی تاثیر تحریم های آبان ماه و فروپاشی اقتصادی ایران و شورش طبقات ضعیف اقتصادی حساب ویژه ای باز کرده اند.

در همین حال، استفاده از منافقین برای ایجاد ناآرامی و آشوب در کف خیابان بخش دیگری از این پازل است. اما از آنجا که منافقین در بین مردم منفور هستند و از هیچ جایگاهی برخوردار نیستند به ناچار سراغ ایجاد تشکلی به نام فرشگرد به محوریت پسر شاه مخلوع رفته اند که خواهان براندازی نظام سیاسی ایران و جایگزینی آن با نظام سلطنتی است. این تشکل ۴۰ نفره که اخیراً اعلام موجودیت کرده همان افرادی هستند که چند ماه قبل در نامه ای به دونالد ترامپ خواستار افزایش تحریم ها علیه مردم شده بودند. در واقع تشکل جدید به زعم نومحافظه کاران و متحدان منطقه ای آنها می تواند به عنوان یک آلترناتیو برای نظام سیاسی ایران باشد. به همین دلیل است که تبلیغات گسترده و پر سر و صدایی در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور مانند بی بی سی و من و تو برای برجسته کردن آن ها صورت گرفته و می گیرد.

البته استفاده از پسر شاه مخلوع به عنوان یک نماد بدلیل عدم شناخت دقیق جامعه ایران است و آنها بر این تصور باطل هستند شعار تعداد قلیلی در آشوب های سال قبل قابل تسری به کل مردم می باشد.

اما حادثه دیروز اهواز نیز به نظر می رسد در راستای القای ناامنی در کل جامعه و تحریک قومیت ها باشد. اما با توجه به شهادت تعداد زیادی از هموطنان حتی گروهک تروریستی الاحوازیه نیز بعد از مدتی در تلاشی مذبوحانه دست داشتن خود در این حادثه را انکار کرد. در واقع برخلاف تصور آنها چنین حوادثی نه تنها به تفرق اقوام و مسئولان ایرانی نخواهد انجامید بلکه موجبات اتحاد و وحدت بیشتر را فراهم خواهد کرد.

در کل با توجه اقتدار ایران در عرصه منطقه ای و ناامیدی از تحلیل و تضعیف آن، محور غربی،عربی و عبری تاکید خاصی بر ناامن ساختن و فروپاشی کشور از درون دارند و از این نظر مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی در ماه های پیش رو وظیفه و مسئولیت بسیار سنگین تری برعهده دارند.