آمریکا بار دیگر ایران را به پیشتازی در حمایت از تروریسم متهم کرد

گروه جهان الف،   3970629012 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزارت خارجه آمریکا در گزارشی در مورد وضعیت تروریسم در جهان، بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم و گسترش بی‌ثباتی در جهان متهم کرده است.

به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در گزارش سالانه خود درباره وضعیت تروریسم در جهان، بار دیگر ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرد.

این گزارش که در وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، از ایران با عنوان «دولت پیشتاز در حمایت از تروریسم» یاد کرده و مدعی شده که «نیروهای نیابتی ایران» در افغانستان، بحرین، عراق، لبنان و یمن موجب اشاعه خشونت هستند. این گزارش که از «حزب الله» لبنان به عنوان یک گروه تروریستی نام برده، با اشاره به حضور این گروه در سوریه، نوشته است که حزب‌الله در جریان جنگ سوریه «تجربیات میدانی نبرد» پیدا کرده و می‌تواند از این تجربیات در مناطق دیگر بهره ببرد.

با وجود انتشار مدارک گسترده در رسانه‌ها از ارتباط عربستان سعودی با گروه‌های تروریستی فعال در مناطق مختلف جهان از جمله سوریه، در این گزارش به حمایت مالی ریاض از گروه‌های وابسته به القاعده اشاره‌ای نشده است.

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش به کاهش ۲۴ درصدی آمار حملات تروریستی در جهان در سال ۲۰۱۷ اشاره کرده و نوشته است که دلیل اصلی کاهش آمار، عقب‌نشینی گروه تروریستی «داعش» از عراق است. بغداد می‌گوید ایران یکی از متحدان اصلی دولت عراق در جریان مبارزه با گروه تروریستی داعش بوده و بسیاری از عملیات‌های ضدداعش در این کشور با مشاوره ایران انجام گرفت.