تورنتو بار دیگر در عاشورای ۲۰۱۸ رنگ و بوی حسین(ع) را می گیرد/تلاش ضد انقلاب برای آشوب در عاشورای حسینی

ثنا آزاد، دانشجوی دکتری مهندسی پزشکی،   3970627188 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
تورنتو بار دیگر در عاشورای ۲۰۱۸ رنگ و بوی حسین(ع) را می گیرد/تلاش ضد انقلاب برای آشوب در عاشورای حسینی

عاشورا نزدیک است. در تورنتو عده ای در تدارک علم کردن پرچم های مشکی و سبز، گلچین کردن نوحه های هیاتی هستند و گروهی در آماده کردن سور و ساط رقص و پایکوبی و به پندار غلط خودشان، آماده شدن برای خراب شدن بر سر عزارادان حسینی اند.

این را میگویم که عده ای ایرانی معلوم الحال در فعالیت و تدارکند تا ببینند چطور میشود راهپیمایی عاشورایی شیعیان ایرانی تورنتو را بهتر بهم زد؟

می پرسید چطور؟

یادتان می آید در مراسم روز قدس گفته بودیم، اسراییلی ها مجوز بزرگداشت روز اسراییل را در روز قدس و در مسیر راهپیمایی مسلمین برای حمایت از فلسطینی ها دریافت کرده بودند؟ البته از آنجا که آن روز، بیش از معمول گرم بود، کل جماعت اسراییلی ۲۰ تا ۳۰ نفر بیشتر نبودند که هرکدام مجهز به اسپیکر قوی در انتهای مسیر راهپیمایی مسلمین موضع گرفته بودند و دی جی راه انداخته بودند.

حالا این جماعت ایرانی هم، در فضای مجازی متحد شده و همدیگر را تشویق به شرکت در راهپیمایی اعتراضی به راهپیمایی عاشورایی میکنند.

در روز عاشورا،در راهپیمایی اعتراضی چه اتفاقی رخ میدهد؟

مخالفین مراسم عزای حسینی، لباس قرمز بر تن کرده، در کنار هیات سینه زنان، می رقصند، هلهله ی شادی سر میدهند، کل میکشند. به هم تبریک میگویند. به عزا داران متلک و طعنه روانه میکنند و همه ی این ها در حالیست که هیاتی ها، لباس مشکی اباعبدالله به تن کرده اند،علم عباس و زینب بدست گرفته اند و دلشان از غربت عاشورایی حسین عزا گرفته است.

اصلا مراسم راهپیمایی عاشورای شیعیان در تورنتو چه معنایی دارد؟

این تنها مراسم آیینی-مذهبی شیعیان ایرانی تورنتوست. فستیوال هندی ها را یادتان هست؟ یک چیزی شبیه به آن. هم بعد تبلیغاتی دارد و هم در جریان برگزاری این مراسم ها، آشنا کردن دیگران با آیین و فرهنگ ملل و مذاهب رخ میدهد.

اگر دلبستگی ایرانی در آنها جاریست، چرا با معرفی فرهنگ زیبای عاشورایی اینگونه مبارزه کرده و چهره ی زیبا و اثربخش این روز را در منظر بینندگان و در منظر مردمان سایر ملل، زشت و شنیع نشان میدهند؟

در ادامه ببینید آنچه تورنتو در عاشورای 2017 به خود دید. هم شور و شکوه عزاداران را و هم بساط هلهله کشان را.

پی نوشت:
شما تورنتو هستید و برای شما هم جنس غم حسین فرق میکند؟
وعده دیدار راهپیمایی عاشورایی شیعیان تورنتو - پنجشنبه، ساعت نه و نیم صبح در میدان "لست من" زیر بیرق حسینی.
کل_یوم_عاشورا_و_کل_ارض_کربلا