پرداخت هزار میلیارد تومان طلب وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی تا مهرماه امسال

گروه اجتماعی الف،   3970624008

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سازمان تامین اجتماعی تا مهر ماه امسال چهار هزار میلیارد تومان از مجموع طلب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را پرداخت می کند.

به گزارش فارس، ایرج حریرچی عصر امروز در حاشیه آغاز عملیات احداث مرکز درمانی روستای البلاغ بخش ششتمد سبزوار در جمع خبرنگاران گفت: سازمان‌های بیمه‌گر برای پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تاخیراتی دارند و سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی طی سال جاری اقدامات مناسبی برای پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها انجام داده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور افزود: سازمان تامین اجتماعی تا مهر ماه امسال چهار هزار میلیارد تومان از مجموع طلب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را پرداخت می‌کند.

حریرچی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص کنترل و پیشگیری از مصرف دخانیات در کشور، بیان کرد: طی چند سال اخیر وزارت بهداشت برنامه‌های ویژه‌ای نسبت به دیگر کشورها در حوزه کنترل مصرف دخانیات در کشور داشته و حتی به گونه‌ای مصرف دخانیات در کشور کاهشی جزئی داشته است.

وی تصریح کرد: وضع مالیات بر خرده‌فروشی دخانیات، مهم‌ترین اقدام برای کاهش مصرف دخانیات در کشور است که تجربه موفق در سطح بین‌المللی دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: خوشبختانه تاکنون مجلس شورای اسلامی مصوبات خوبی همسو با وزارت بهداشت در خصوص وضع مالیات بر دخانیات و کنترل مصرف دخانیات در کشور داشته است.