سومین دور گفتگو‌های ایران و ۴ کشور اروپایی درباره یمن امروز

گروه جهان الف،   3970621181

جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی امروز (چهارشنبه) با هلگا اشمید در بروکسل دیدار کرد و قرار است سومین دور گفتگوی ایران و ۴ کشور اروپایی و اتحادیه اروپا درباره یمن برگزار شود.

به گزارش فارس، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی امروز (چهارشنبه) ۲۱ شهریور با هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در مقر اتحادیه در بروکسل دیدار کرد.

حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی، که نیمه شب گذشته از ژنو وارد بروکسل شده است امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۹۷ در مقر اتحادیه اروپایی با هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای به ویژه سوریه و یمن و تلاش‌های جاری برای پایان هر چه سریعتر بحران در این کشور‌ها گفتگو و تبادل نظر کرد.

جابری انصاری در سفر به بلژیک، عصر امروز در سومین دور گفتگو‌های ایران و اتحادیه اروپایی و چهار کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا درباره بحران یمن شرکت و در خصوص همکاری‌های ایران و طرف اروپایی برای پایان دادن به جنگ تحمیلی علیه ملت یمن و فاجعه انسانی جاری در این کشور رایزنی خواهد کرد.

در این گفتگو‌ها دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی و مدیران کل سیاسی وزارت خارجه‌های چهار کشور مزبور مشارکت خواهند داشت.

دومین دور این گفتگو‌ها در رم و اولین دور هم در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در مونیخ برگزار شد.

به گزارش فارس، جابری انصاری دیروز و پریروز ۱۹ و ۲۰ شهریور نیز در ژنو و در نشست مربوط به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه با حضور مذاکره کنندگان ارشد روسیه و ترکیه و دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد و طرفین قرار گذاشتند سومین دور رایزنی‌ها در این زمینه اواخر اکتبر برگزار شود.