فناوری NFC چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

گروه فناوری الف،   3970621116

ماهیت و کاربرد فناوری NFC موجود در گوشی‌های هوشمند برای بسیاری از کاربران ناشناخته مانده است؛ این فناوری برخلاف بلوتوث نیازی به صرف زمان برای جست‌وجوی دستگاه‌های مربوطه ندارد و بسیاری از گوشی‌های هوشمند از این سامانه پشتیبانی می‌کنند.

فناوری NFC چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت androidauthority، فناوری NFC یکی از قابلیت‌های برقراری ارتباط میان دستگاه‌های الکترونیکی و گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری است تا کاربران بدین وسیله بتوانند به‌راحتی فایل، داده و اطلاعات موردنظر خود را میان دستگاه‌های خود منتقل و جابجا کنند. این فناوری برخلاف بلوتوث نیازی به صرف زمان برای جست‌وجوی دستگاه‌های مربوطه ندارد و بسیاری از گوشی‌های هوشمند از این سامانه پشتیبانی می‌کنند.

این فناوری همچنین از امنیت بیش تری در مقایسه با بلوتوث و سایر قابلیت‌های ارتباطی برخوردار است و کاربران نیز از آن استقبال بی‌نظیری کرده‌اند. جایگزینی برای انتقال اطلاعات و فایل‌ها بین دو دستگاه موبایل توسط بلوتوث است که برخلاف بلوتوث نیازی به صرف زمان برای جست‌وجوی دستگاه‌های نزدیک ندارد و به سادگی و با نزدیک کردن دستگاه دوم قابل استفاده است.

فناوری ان اف سی (NFC) یک ارتباط رمزنگاری شده بی‌سیم با برد کوتاه است که باید گوشی‌های موردنظر حداکثر در فاصله ۴ سانتی متری از یکدگیر قرار بگیرند تا در یک باند فرکانسی ۱۳.۵۶ مگاهرتز توانایی تبادل اطلاعاتی را با سرعت مطلوبی داشته باشند. این قابلیت و فناوری همچنین قابل استفاده در سامانه حمل و نقل عمومی و پرداخت‌های خرد نیز است و امکان تسهیل در پرداخت پول را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.