نظر آیت‌الله خاتمی درباره سئوال نمایندگان از رئیس‌جمهور

گروه سیاسی الف،   3970608141 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه سئوال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور حرف دل مردم بود، گفت: حضور رئیس‌جمهور در مجلس جهت پاسخگویی به سئوالات نمایندگان نمایش مردم‌سالاری دینی بود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی ظهر امروز در جشن بزرگ عید غدیر در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: حضور خیل عظیم مردم غیور و ولایتمدار شهرستان آستارا در این جشن و این تجمع بزرگ و با‌شکوه نشان از عشق و ارادت مردم به ولایت فقیه و اهل بیت عصمت و طهارات(ع) دارد.

وی با بیان اینکه این اجتماع عظیم و پرشور در این روز عزیز یک اجتماع هدفمند است افزود: معنای این حضور عظیم مردم ولایتمدار و مومن در این روز بزرگ یک پیام دارد و آن عشق و تجدید بیعت با ولایت‌فقیه و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است. امام جمعه موقت تهران با تاکید بر‌اینکه ولایت امیرالمومنین حضرت علی(ع) جناح و حزب نمی‌شناسد، تصریح کرد: محبت و عشق مولا، محور وحدت جهان اسلام است و تا ابد این عشق و محبت باقی خواهد ماند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) درباره روز عید غدیر خم خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند: "غدیر یک روز نیست، غدیر همیشه باید باشد" واقعاً این فرموده بهترین تحلیل و تجلیل از عید غدیر است. غدیر همیشه باشد یعنی همیشه پیرو خط رهبری باشیم و همواره رهرو خط ولایت‌فقیه بمانیم تا از گزند توطئه‌ها و آسیب‌ها در امان بمانیم. وی بر لزوم بصیرت افزایی جوانان ولایتمدار ایران اسلامی تاکید کرد و گفت: ‌همان‌طور که در روز غدیر، رسول اکرم(ص) حجت شرعی خود را بیان کرد امروز هم آن حجت شرعی ولایت‌فقیه است که در امتداد ولایت امیرالمومنین علی(ع) است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به 166 شهید گلگون کفن شهرستان آستارا در هشت سال دفاع‌مقدس تصریح کرد: اگر این تجمعات و این اعلام حضورها در صحنه‌ها نبود؛ دشمنان، این انقلاب را از پا در می‌آوردند و اگر بصیرت ملت ایران اسلامی در فتنه‌ها نبود این نظام و انقلاب آسیب می‌دید.

‌وی با بیان اینکه استکبار جهانی و در راس آن آمریکا به‌دنبال براندازی نظام اسلامی هستند، اظهار داشت: جان بولتون که موضع ضدایرانی دارد به دروغ می‌گوید که ما به‌دنبال براندازی نظام اسلامی ایران نیستیم که جز دروغ چیز دیگری نیست.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند مردم را از ولایت فقیه جدا کنند، افزود: ‌در این 40 سال تمام موفقیت‌های کشور ثمره حمایت از ولایت فقیه است؛ اگر رهرو و گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم قطعاً شاهد موفقیت‌های عظیم خواهیم بود.

‌‌وی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی جهت پاسخگویی به سئوالات نمایندگان ملت اظهار داشت: نمایندگان ملت در این روز در حقیقت حرف دل مردم را گفتند و از پاسخ رئیس‌جمهور از 5 سوال طرح شده تنها به پاسخ یک سئوال قانع شدند و قطعاً این حضور در مجلس لازم بود.

‌آیت‌الله خاتمی سئوالات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور را واقعی و منطقی دانست و گفت: حضور رئیس‌جمهور در مجلس جهت پاسخگویی به نمایندگان ملت نمایش مردم‌سالاری دینی بود و این حضور به این معنا نیست که مجلس با دولت درگیر است‌.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: امروز بیش از گذشته نیازمند وحدت هستیم؛ خط رهبری، خط مبهم نیست بلکه خط انسجام و وحدت است و از همین حیث در راستای رفع مشکلات کشور، وحدت و انسجام سه قوه ضروری است.