مصباحی مقدم: تصمیمات تیم اقتصادی دولت در شان جمهوری اسلامی نیست

گروه اقتصادی الف،   3970606168

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیم اقتصادی دولت که مسئولیت آن با خود رئیس جمهور است، تصمیماتی گرفته و اقداماتی انجام داده که اصلا در شان دولتی در تراز جمهوری اسلامی نیست.

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با مهر، با اشاره به جلسه سوال از رئیس جمهور اظهار داشت: من سوالات نمایندگان از رئیس جمهور را سوالات حساب شده ای ارزیابی کردم؛ هر صاحب نظری در زمینه مسائل اقتصاد ملی، می‌تواند چنین برداشتی از سوالات داشته باشد.

وی افزود: انتخاب سوالات، خوب و بیان نمایندگان مجلس، قوی و مستند بود؛ همچنین سوالات با متانت مطرح شد. رئیس جمهور هم در پاسخ به سوالات، متانت را رعایت کرد؛ من نگران این بودم که فضای مجلس، فضای نامناسبی شود اما در عین حال معلوم بود که پاسخ ها، پاسخ های قانع کننده نبوده است.

مصباحی مقدم با بیان اینکه انتظارات و سوالات نمایندگان غیرطبیعی نبود بلکه کاملا متعارف و معمولی بود گفت: با این حال، عملکرد دولت، عملکردی نبود که قابل دفاع باشد. دولت در عرصه اقتصادی بسیار ضعیف عمل کرده است. این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت که مسئولیت آن با خود رئیس جمهور است، تصمیماتی گرفته و اقداماتی انجام داده که اصلا در شان دولتی در تراز جمهوری اسلامی نیست.

مصباحی مقدم افزود: با امکانات و ظرفیت هایی که ما داریم، این تیم نتوانست کارهای خود را به درستی انجام دهد؛ بنابراین رئیس جمهور هم نتوانست به خوبی از عهده پاسخ به سوال کنندگان برآید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جریان استیضاح وزرا، تا چه اندازه می تواند به بهترشدن امور منجر شود، گفت: اگر نتیجه این جلسات چنین باشد که رئیس جمهور تیمی قوی تر را به مجلس معرفی کند، بسیار خوب خواهد بود و امید است چنین شود.

مصباحی مقدم اظهار داشت: اما اگر رئیس جمهور، خدایی ناکرده تیم قوی تری را معرفی نکند بلکه افراد ضعیف تری معرفی شوند و نتیجه‌اش این باشد که شرایط به سمت بدتر شدن برود، حتما این اقدام(استیضاح)، اقدام بی فایده ای خواهد بود منتهی معنایش این نیست که نمایندگان نباید به وظیفه خود عمل کنند.

وی ادامه داد: به نظرم مجلس چاره ای ندارد؛ مجلس اگر می‌خواهد شایستگی های خود را ابراز کند، باید دست به چنین اقداماتی از قبیل استیضاح یا سوال بزند.