وزیر دفاع: در بازسازی نظامی سوریه مشارکت می‌کنیم

گروه سیاسی الف،   3970605120 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران گفت که بندهای توافق همکاری نظامی کشور با سوریه شامل بازسازی ارتش و صنایع دفاعی -نظامی این کشور برای احیا و قدرت یافتن دوباره آن است و ایران در این زمینه مشارکت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در مصاحبه با شبکه خبری المیادین با بیان اینکه توافق کنونی با دمشق در حالی امضا شد که سوریه امروز شرایط بهتری نسبت به قبل دارد افزود که بندهای این توافق شامل بازسازی نیروی مسلح و صنایع نظامی -دفاعی سوریه برای احیای دوباره و بازیابی قدرت آن است و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه می تواند خدمات مطلوبی به سوریه ارایه دهد. 

سرتیپ حاتمی همچنین تاکید کرد که حزب الله لبنان یک سازمان مستقل بوده و سابقه درخشانی در مواجهه با اشغالگران و دفاع از لبنان دارد. 

وی افزود که حزب الله امروز در عرصه سیاسی و دفاعی بسیار قدرتمند بوده و نقش بسیار موثری در لبنان دارد. 

وی تاکید کرد که ایران تمایل دارد روابط دوستانه و برادرانه با همسایگان خود و کشورهای منطقه داشته باشد چرا که امنیت منطقه جز با همکاری و مشارکت این کشورها محقق نمی شود. 

سرتیپ حاتمی اضافه کرد که امنیت منطقه به دست کشورهای خارجی که هیچ ارتباطی با منطقه ندارند تامین نمی شود و پیشتر نیز این امر با شکست مواجه شده است و کشورهای منطقه با همکاری یکدیگر نباید اجازه دهند که دیگران در امور منطقه دخالت کنند و وارد مسابقه تسلیحاتی با یکدیگر شوند.