آشفته بازار قیمت بلیت هواپیماها

گروه اقتصادی الف،   3970530143

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: آشفته بازار قیمت بلیت هواپیماها هیچ منطقی ندارد.

حمید بنایی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در مورد وضعیت قیمت بلیت هواپیماها  باید گفت که نیاز است به سرعت به آنها رسیدگی شود چرا که آشفتگی بسیار زیادی بدون هیچ گونه منطقی در این بازار دیده می‌شود.

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر راه در مورد افزایش قیمت بلیت هواپیما خاطرنشان کرد: درست است که باید برای حفظ صنعت حمل و نقل هوایی خود برنامه‌ریزی کنیم اما این وضعیت کنونی در واقع اجحاف در حق مسافر است. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وجود دلالان و وبسایت‌های فروش بلیت اینترنتی که بعضا به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند سبب شده که قیمت‌ها تا آن حد افزایش پیدا کند.

بنایی با تاکید بر  اهمیت نظارت در حوزه کنترل قیمت‌های هواپیماها، تصریح کرد: وضعیت کنونی اجحاف در حق مسافران بوده و وزارت راه باید در این بخش ورود جدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: وقتی بلیت هواپیما در مسیر تهران مشهد که بیشترین تعداد پرواز در آن وجود دارد به 700 تا 800 هزار تومان رسیده طبیعی است که مردم از آن استفاده نمی‌کنند و در نتیجه وضعیت صنعت حمل و نقل هوایی ما از این نیز بدتر می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون هیچ توضیح منطقی برای افزایش این گونه قیمت بلیت هواپیما به ما داده نشده و بعد از تعطیلات وزیر راه باید به کمیسیون عمران آمده و برای اقدامات خود توضیح دهد.