پذیرش 89 درصد کنکوری‌ها با سوابق تحصیلی

گروه اجتماعی الف،   3970530123

قانون سنجش و پذیرش دانشجو در مراکز آموزش عالی کشور که حداقل هشتاد و پنج درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور را بر مبنای سابقه تحصیلی در نظر گرفته بود، در سال جاری با ظرفیت پذیرش 89 درصد از طریق سوابق تحصیلی محقق شده است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه700 کمیسیون مشورتی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از برگزاری آزمون سراسری سال 1397 و تغییرات پیش رو برای آزمون 1398 توسط دکتر ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ارائه شد.

طبق این گزارش در سال جاری 479 حوزه در داخل کشور و 25 حوزه در خارج از کشور اقدام به برگزاری آزمون کرده اند.

همچنین تاکید شد براساس تبصره 1 و 4 ماده 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که حداقل هشتاد و پنج درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور را بر مبنای سابقه تحصیلی در نظر گرفته بود، این میزان در سال جاری با ظرفیت پذیرش 89 درصد  از طریق سوابق تحصیلی محقق شده است.
در ادامه اشاره شد برخلاف سال های گذشته که تاثیر سوابق تحصیلی به صورت تاثیر مثبت در کارنامه کنکور لحاظ می شد، طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش در سال 1398 تاثیر قطعی سوابق تحصیلی لحاظ خواهد شد.

در ادامه اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود درباره ورود یادگیری های مفهومی به آزمون کنکور با توجه به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدایت تحصیلی براساس مطالبات نقشه جامع علمی کشور، تشکیل شورای راهبری آموزش در کشور، توجه به مولفه های مربوط به عدالت آموزشی در فرآیند کنکور پرداختند.