حمایت برزیلی ها از رئیس‌جمهور محبوس این کشور

گروه جهان الف،   3970529175

نتایج یک نظرسنجی در برزیل نشان داد، رئیس‌جمهوری پیشین و محبوس این کشور از حمایت مضاعفی در میان هواداران خود برخوردار است و می‌تواند در صورتی که اجازه ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ماه اکتبر را داشته باشد، در این رقابت‌ها پیروز شود.

به گزارش ايسنا، نتایج نظرسنجی سی‌ان‌تی/ام‌دی‌ای نشان داد، در حال لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری پیشین برزیل از محبوبیت ۳۷.۳ درصدی در میان رأی‌دهندگان این کشور برخوردار است.

این در حالی است که محبوبیت رئیس‌جمهوری پیشین برزیل در نظرسنجی مشابهی در ماه مه، ۳۲.۴ درصد اعلام شده بود.

نزدیک‌ترین رقیب لولا داسیلوا، جیر بولسونارو از جناح راست افراطی است که از محبوبیت ۱۸.۳ درصدی در میان رأی‌دهندگان برزیلی برخوردار است.

لولا داسیلوا که از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رئیس‌جمهور برزیل بود، در ماه آوریل گذشته برای طی کردن مجازات ۱۲ سال حبس خود روانه زندان شد. با این حال او به عنوان کاندیدای پیشتاز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر برزیل مطرح است.

راکوئل دوج، ‌دادستان کل برزیل با تسلیم یک درخواست به دادگاه عالی برزیل خواستار سلب صلاحیت لولا داسیلوا از کاندیداتوری برای ریاست جمهوری شده است.

او گفته که با توجه به نزدیک بودن موعد برگزاری انتخابات در ۷ اکتبر خواهان تصمیم‌گیری سریع دادگاه است.

در عین حال دیلما روسف که بعد از داسیلوا رئیس‌جمهوری برزیل شده و در سال ۲۰۱۶ خودش نیز استیضاح و برکنار شد، از داسیلوا حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، حزب کارگر برزیل چندی پیش لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا را به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.