چین به انتشار ارزهای خارجی روی آورد

گروه جهان الف،   3970524122 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

چین برای اعمال نفوذ در اقتصاد جهانی و تقویت جایگاه سیاسی خود به انتشار ارزهای خارجی روی آورده و به طور گسترده در حال انتشار ارز دیگر کشورها است.

به گزارش ایرنا تارنمای چانل آسیا روز چهارشنبه گزارش کرد: چین برای این منظور قراردادهایی را با کشورهای دیگر امضا کرده است تا توانایی اقتصادی این کشور را در حالی که درگیر جنگ تجاری با آمریکا است، افزایش دهد.

گزارش از قول منابع آگاه از اداره انتشار اسکناس در چین، آورده است که انتشار ارز کشورهای دیگر در سراسر چین شروع شده است.

بیشتر کشورهایی که با چین برای این منظور قرارداد بسته اند از کشورها و مناطقی هستند که در چارچوب طرح راه ابریشم نوین با چین همکاری می کنند.

بنا به همین گزارش، یکی از بزرگترین منابع انتشار، منطقه 'شی چانگ' در پکن است که اداره انتشار ارز آن 18 هزار کارمند دارد و در 10 موسسه وابسته، به سرعت در حال انتشار ارز برای کشورهای دیگر است.

این وضعیت در حالی است که نهاد مشابه انتشار ارز برای دیگر کشورها در آمریکا، یک دهم این نیرو را در اختیار دارد در انگلستان نیز شمار این کارمندان به 3 هزار و 100 نفر می رسد.

یکی از اصلی ترین دلایل این امر این است که در چین بیشتر مردم پرداخت هایشان را با نرم افزارهای مختلف انجام می دهند و نیاز به اسکناس، روز به روز کمتر می شود و برای همین چین به طور وسیع برای کشورهای دیگر ارز منتشر می کند و این وضعیت جایگاه اقتصادی چین را ارتقا داده است.
بر اساس آمار موجود، در خود بانک مرکزی چین نیز نزدیک به 2 هزار و 500 نفر در زمینه انتشار اسکناس فعالیت می کنند.