بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ - اندونزی؛ یک‌ ایران، یک صدا در انتظار شروع طوفانی امیدها/دیوار امید سعودی فرو می‌ریزد

گروه ورزشی الف،   3970523005

تیم فوتبال امید ایران در اولین بازی خود در چارچوب بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در اندونزی فردا (چهارشنبه) به مصاف تیم امید عربستان می‌رود.

به گزارش فارس،  تیم فوتبال امید ایران در بازی‌های آسیایی در کنار عربستان، کره شمالی و میانمار در گروه مرگ قرار گرفته است.

شاگردان زلاتکو کرانچار که حدود سه ماه است که کار خود را آغاز کرده‌اند بعد از پشت‌سر گذاشتن چندین اردو در داخل ایران و انجام بازی تدارکاتی با تیم عراق و چین در اولین قدم فردا به مصاف امیدهای عربستان می‌رود.

عربستان از تیم‌های درجه یک فوتبال آسیا است و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سخت‌ترین حریف ایران در این گروه به حساب می‌آید و کار شاگردان کرانچار در این بازی بسیار سخت است.

تیم امید در شرایطی با ۲۰ بازیکن به اندونزی سفر کرده که کرانچار در مدت کوتاه حضور خود به عنوان سرمربی در این تیم بیش از ۱۰۰ بازیکن را زیر نظر گرفت و بعد از بررسی‌های فراوان این ۲۰ بازیکن توانستند مجوز حضور در این مسابقات را به دست بیاورند.

مسابقات آسیایی در رشته‌ فوتبال در رده سنی زیر ۲۳ برگزار می‌شود و تیم‌ها می‌توانند از چند بازیکن بزرگسال هم بهره ببرند. اما برای اولین بار در تاریخ حضور ایران در این رقابت‌ها و از زمانی که مسابقات با این شرایط سنی برگزار می‌شود تیم امید با حضور بازیکنان زیر ۲۱ سال پا به این مسابقات گذاشته تا این رقابت‌ها آزمونی جدی برای آماده‌سازی بازیکنان ایرانی جهت حضور در رقابت‌های مقدماتی المپیک باشد تا شاید با کسب تجربه بتوانند حسرت ۴۴ ساله نرسیدن به المپیک را این‌بار به دست فراموشی بسپارند.

عربستان حریف تیم امید ایران با بازیکنانی بسیار قدرتمند پا به این مسابقات گذاشته است. این تیم از بازیکنان الاهلی، الهلال، النصر و الاتحاد تشکیل شده که همگی از تیم‌های درجه یک کشور عربستان هستند و با تجربه فراوان پا به این رقابت‌ها می‌گذارند.

تیم امید شروع کننده رقابت کاروان کشور ایران در بازی‌های آسیایی است که شعار یک‌ایران یک صدا را برگزیده است. قطعاً پیروزی تیم امید در اولین رقابت از بازی‌های آسیایی مقابل رقیب سنتی فوتبال ایران، عربستان سعودی باعث افزایش روحیه کاروان ورزشی ایران خواهد شد و از این بابت مسئولیت بازیکنان تیم امید سنگین‌تر است.

با توجه به شش گروهی بودن مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی دو تیم برتر هر گروه به صورت مستقیم راهی مرحله بعد می‌شوند و از بین شش تیم سوم گروه‌های حاضر در این مسابقات چهار تیم برتر هم به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند.

برنامه‌ بازی‌های ایران که همه از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه برگزار می‌شود، به شرح زیر است:

۲۴ مرداد 

ایران - عربستان

۲۶ مرداد

ایران - کره شمالی

۲۹ مرداد

ایران - میانمار