ابطحی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ دلایل رای آوردن استیضاح ربیعی در صحن مجلس/ دفاع نکردن روحانی و نقش هیئت رئیسه مجلس

گروه سیاسی الف،   3970521097

عضو فراکسین نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به دلایل رای آوردن استیضاح ربیعی در صحن مجلس گفت: تمایل رئیس جمهور برای رفتن ربیعی از کابینه، دفاع نکردن روحانی و تمایل دولت برای تفکیک وزارتخانه از جمله دلایل رای آوردن استیضاح ربیعی در صحن مجلس است.

دلایل رای آوردن استیضاح ربیعی در صحن مجلس/ دفاع نکردن روحانی و نقش هیئت رئیسه مجلس

محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به استیضاح علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار ورفاه اجتماعی در مجلس و عزل وی از سوی نمایندگان گفت: آقای ربیعی نتوانست تعامل خوبی با نمایندگان مجلس داشته باشد و انتظارات نمایندگان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برآورده نشد به همین دلیل برخی از نمایندگان به رغم اصرار معاونین وزارتخانه، امضای خود را از استیضاح پس نگرفتند.

وی با اشاره به دلایل دیگر رای آوردن استیضاح ربیعی در صحن مجلس افزود: آقای روحانی رئیس جمهور هم ظاهرا تمایلی بر ابقای ربیعی نداشت چرا که هم در جلسه استیضاح شرکت نکرد و هیچ دفاعی از وزیر بعمل نیاورد.

عضو فراکسین نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به ارائه لایحه تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی دولت به مجلس افزود: ارائه این لایحه بدان معنا بود که دولت خود تمایل دارد تا ربیعی از این وزارتخانه برود.

ابطحی افزود: از طرف دیگر این وزارتخانه یک وزارتخانه بزرگ و عریض و طویل است که و ربیعی نمی توانست به خوبی همه امور را اداره کند.

وی گفت: علاوه برهمه اینها، اصرار هیئت رئیسه مجلس هم در عزل ربیعی تاثیر داشت چرا که برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس اصرار داشتند تا ربیعی استیضاح و برکنار شود.

استیضاح ربیعی روز چهارشنبه 17 مرداد در صحن مجلس مطرح شد و وزیر نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.