آخرین خبر از پرونده محمدعلی طاهری

گروه سیاسی الف،   3970520033

وکیل پرونده محمد علی طاهری گفت: جلسه دوم دادگاه تجدیدنظر موکلم محمدعلی طاهری که قرار بود روز شنبه برگزار شود به هفته آینده موکول شد.

سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل پرونده محمد علی طاهری (سرکرده گروه موسوم به عرفان حلقه) در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: جلسه دوم دادگاه تجدیدنظر موکلم محمد علی طاهری که قرار بود امروز برگزار شود به هفته آینده موکول شد.

وی افزود: روزچهارشنبه به من اطلاع دادند که به دلیل حضور موکلم برای ارائه برخی توضیحات در دادگاه در هفته گذشته، باید حداقل یک هفته از تاریخ این حضور تا جلسه دادگاه فاصله باشد.

گفتنی است محمد علی طاهری سرکرده گروه عرفان حلقه سال 90 با اتهاماتی همچون توهین به مقدسات، مداخله غیر قانونی در امور پزشکی و درمان بیماران و چند عنوان مجرمانه دیگر به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد اما بررسی و تحقیق پیرامون اتهامات افساد فی الارض و ارتداد وی ادامه داشت و دادگاه طبق دستور قاضی پرونده تحقیقات را پیش برد و سرانجام در مرداد ۹۴ حکم افساد فی‌الارض طاهری اعلام شد.

طاهری براساس حکم دادگاه انقلاب به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شد اما این حکم با اعتراض متهم در دیوان عالی کشور نقض شد و رسیدگی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به عنوان شعبه هم عرض سپرده شد که مجددا حکم پیشین مبنی بر اعدام متهم تایید شد که مجددا نسبت به آن اعتراض شد.

آبان ماه سال ۹۶ بار دیگر خبر نقض حکم اعدام طاهری در شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور از سوی رسانه‌ها منتشر شد و نوزدهم اسفندماه سال ۹۶ طاهری طبق اعلام وکیلش، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شد این حکم نیز مورد اعتراض قرار گرفت که اولین دادگاه آن دهم مردادماه برگزار شد و جلسه دوم دادگاه تجدیدنظر هفته آینده برگزار می‌شود.