اذعان دولت آمریکا به ناتوانی در توقف کامل صادرات نفت ایران

گروه اقتصادی الف،   3970519137

دولت ترامپ پیش بینی کرده است بتواند کشورها را قانع سازد ۷۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز خرید نفت از ایران را کاهش دهند. ترامپ قبلا اعلام کرده بود قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، دو منبع آگاه از تلاش های دولت ترامپ برای کاهش خرید نفت ایران گفتند، کاخ سفید پیش بینی می کند که بتواند کشورها را قانع سازد تا یک میلیون بشکه در روز خرید نفت از ایران را کاهش دهند. این در حالی است که دولت آمریکا قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

بر اساس این برآورد پیش بینی شده که صادرات نفت ایران پس از اجرای تحریم های نفتی در اوایل ماه نوامبر، بین 700 هزار تا یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد، که کمتر از هدف گذاری اولیه آمریکا مبنی بر توقف کامل صادرات نفت ایران است.

بر اساس آمارها، ایران در سال گذشته میلادی، روزانه به طور متوسط حدود 2.1 میلیون بشکه نفت صادر کرد.

برآورد اعلام نشده دولت ترامپ، با آنچه تحلیلگران قبلا پیش بینی کرده بودند مطابقت دارد. زمانی که دولت اوباما تحریم هایی را علیه صادرات نفت ایران به اجرا گذاشت، میزان فروش نفت این کشور حدود 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش یافت. اما دولت اوباما به صورت مرحله به مرحله به این میزان کاهش دست یافت و ضمنا همراهی متحدان اروپایی را نیز پست سر خود داشت. اما کشورهای اروپایی این بار مخالف اقدامات ترامپ علیه ایران هستند.