تشخیص بیماری قلبی عروق کرونر با یک روش جدید

گروه سلامت الف،   3970518023

پژوهشگران چینی موفق به توسعه یک شیوه تشخیصی جدید برای بیماری قلبی عروق کرونر شده اند که درصد درستی آن، 33 درصد بیش از دیگر شیوه‌ها است.

به گزارش فارس و به نقل از شینهوا، پژوهشگران چینی موفق به توسعه یک شیوه تشخیصی جدید برای بیماری قلبی عروق کرونر شده‌اند. محققان تأیید می‌کنند، میزان درستی این شیوه تشخیصی جدید 33 درصد بیشتر از شیوه‌های فعلی است.

پژوهشگران دانشگاه شانگهای جیائوتانگ تکنولوژی جدیدی موسوم به سیستم اندازه گیری QFR(نسبت جریان کمّی) را توسعه داده اند که موردتایید سازمان غذا و دارو چین قرار گرفته است. در این روش جدید، براساس آنالیز محاسباتی تصویر اشعه X آنژیوگرافی عروق کرونر، سیستم به QFR دست می‌یابد که می‌تواند به تشخیص بیماری قلبی عروق کرونر کمک کند.

همچنین، این روش جدید نیاز به جراحی یا داروهای اضافی ندارد. مطالعه بالینی نشان داده، این شیوه جدید می‌تواند عملکرد عروق کرونر را در مدت 4 دقیقه ارزیابی کرده و میزان صحت و درستی آن در مقایسه با آنژیوگرافی 33 درصد بیشتر است.

چن یاژو، سرپرست ارشد و عضو تیم تحقیق، می‌گوید: «شیوه جدید به پزشکان در تشخیص بیماری قلبی عروق کرونر کمک می‌کند و آنها قادر به تصمیم گیری بهتر در زمینه نوع درمان همچون احتمال نیاز به کاشت استنت در قلب، خواهند بود».