رئیس‌جمهور تیم اقتصادی را تغییر دهد

گروه اقتصادی الف،   3970518006 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت علاوه بر تغییر در حوزه مدیران اقتصادی در سیاست‌های اقتصادی هم تغییر ایجاد کند.

سیدتقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای‌اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن تاکید بر  ضرورت تغییر سیاست‌های اقتصادی گفت: جامعه علاوه بر تغییر سیاست‌ها و رویه‌های اقتصادی انتظار تغییر چهره‌ در بخش مدیران اقتصادی را هم دارد.

وی با بیان اینکه افکار عمومی نسبت به حوزه اقتصادی کابینه به دلیل مشکلات به وجود آمده اخیر در حوزه ارز منتقد است، افزود: ‌اگر دولت می‌خواهد به مطالبات مردم پاسخ دهد باید در حوزه‌های مربوط به صنایع، تجارت، بازرگانی‌ خارجی و اقتصاد تغییراتی ایجاد کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: به نظر بنده دولت از لحاظ کارکردی نیاز به ترمیم به ویژه در بخش اقتصادی دارد و باید خودش در این زمینه پیش‌قدم شود.

کبیری با بیان اینکه مدت‌هاست که ما بر لزوم ترمیم کابینه تاکید کردیم آن هم در وضعیتی که خود رئیس‌جمهور اعلام می‌کند برخی از وزرایش انگیزه و توانمندی لازم را ندارند، ادامه داد: امیدوارم رئیس‌جمهور در مورد تغییر وزرایی که عملکرد موفقی نداشته‌اند تصمیم‌گیری کند.

نماینده مردم خوی در مجلس با تأکید بر اینکه متاسفانه ما شاهد تعلل در ترمیم کابینه هستیم، تصریح کرد: هم اکنون نیاز به وارد کردن یک شوک در کابینه هستیم به ویژه درباره وزرایی که نشان دادند کارآمدی لازم را ندارند و نمی‌توانند در شرایط بحرانی عملکرد موفقی داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه برای برون رفت از شرایط فعلی لازم است تا مجلس طرح‌های صریح و فوریت‌دار را در دستورکار قرار دهد اظهار داشت: بهتر است تا دولت هم در تیم اقتصادی خود با رویکردی نو، انعطاف‌پذیر و ریسک‌پذیر تغییر به وجود آورد.