آخرین وضعیت آب پایتخت

گروه اجتماعی الف،   3970516057

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضرمشکل خاصی در تهران برای تامین منابع آب وجود ندارد و باید گفت که دیگر بحران آب در پیک امسال را پشت سر گذاشته ایم.

محمدرضا بختیاری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از هم اکنون برنامه ریزی ها برای گذر از چالش های آبی پایتخت برای سال آینده آغاز شده است، اظهار کرد: بهتر شدن وضعیت منابع آبی رابطه تنگاتنگی با میزان بارش‌ها دارد، به‌گونه‌ای که اگر میزان بارندگی ها مطلوب باشد می‌توان گفت مشکل آب وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص پیش بینی‌های صورت گرفته برای سال آینده، عنوان کرد: طبق براوردهای صورت گرفته انتظار می‌رود که سال آینده ازنظر میزان ذخایر آبی سال بدی را پیش رو نداشته باشیم اما با این وجود برنامه‌ریزی ها را آغاز کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به لزوم مدیریت مصرف، تصریح کرد: این مساله بدین معنا نیست که نیاز کشور به مدیریت مصرف کم شده چرا که ایران یک کشور کم آب است و در تمام زمان ها باید به موضوع مدیریت مصرف توجه بیشتری شود.

چندی پیش نیز با هدف توسعه مدیریت مصرف قیمت آب در تهران تا ۱۵ درصد برای مشترکان پر مصرف و تا هفت درصد برای سایر مشترکان افزایش یافت تا شاید از این طریق بتوان مانع از ازدیاد مصرف آب شد.