واکنش به اظهارات حضرتی درباره رد صلاحیت نخبگان اصلاح‌طلب

گروه سیاسی الف،   3970508021 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: سیاست‌های اقتصادی اصلاح طلبان همواره از اصول اقتصاد لیبرال پیروی کرده و به مبانی اقتصاد اسلامی توجه نکرده است.

الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتمادملی در نشست خبری روز شنبه با اشاره به التهابات اقتصادی اخیر، رد صلاحیت نخبگان اصلاح‌طلب از سوی شورای نگهبان و متعاقب آن عدم نقش‌آفرینی کارشناسان اقتصادی اصلاح‌طلب را  عامل اصلی بروز مشکلات اخیر اقتصادی دانست.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم،‌ در واکنش به اظهارات حضرتی، گفت: آقای حضرتی اول باید پاسخ این سوال را بدهد که نخبگان جریان اصلاحات تاکنون چه گُلی به سر این نظام زدند که حالا می‌خواهند باز هم به اصطلاح خودشان اقتصاد کشور را نجات دهند. 

وی افزود: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور سیاست‌های اقتصادی غلط نخبگان اصلاح‌طلب است که به جای آنکه در راستای مبانی اقتصاد اسلامی  از جمله اقتصاد مقاومتی باشد، همواره از اصول  اقتصاد لیبرال پیروی کرده  است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه‌اسلامی گفت: بررسی صلاحیت‌ افراد از سوی شورای نگهبان مبتنی بر قانونی است که توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسیده و اینطور نیست که اعضای شورای نگهبان تنها به دلیل مواضع سیاسی افراد آنها را از حضور در انتخابات‌ها محروم کنند. 

ترقی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در تلاش‌اند تا به هر نحوی خود را  از پاسخگویی به مردم در برابر حمایتی که از دولت روحانی کردند مبرا کنند، خاطرنشان کرد: چگونه است که وقتی صحبت از عملکرد اقتصادی دولت احمدی‌نژاد می‌شود، اصلاح طلبان پیکان انتقادات خود را به سمت جریان اصولگرایی نشانه می‌روند ولی نمی‌خواهند مسئولیت حمایت تمام و کمال خود از دولت روحانی را بپذیرند.