عکاس معروف جام جهانی به کرواسی دعوت شد

گروه ورزشی الف،   3970429146

یوری کورتس که پس از گل دوم تیم کرواسی به انگلیس در نیمه‌نهایی جام‌جهانی به صورت اتفاقی در شادی گل بازیکنان تیم کرواسی قرار گرفته بود، راهی این کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از موندو دپورتیوو، یوری کورتس، عکاسی که در جریان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به شهرت رسید، با اعلام اداره توریسم ملی کرواسی به این کشور دعوت شد. عکاس ۵۳ ساله السالوادوری که برای AFP کار میکند پس از گلزنی ماریو مانزوکیچ در دیدار کرواسی و انگلیس در نیمه نهایی توسط شاگردان زلاتکو دالیچ به زمین خورد و در خوشحالی پس از گل آن ها که منجر به صعود این تیم به فینال شد (کرواسی در وقت های اضافه دو بر یک انگلیس را شکست داد) به صورت اتفاقی شریک شد.

با وجود اینکه کورتس بر زمین افتاده بود و بازیکنان کرواسی گرد او جمع شده بودند او به عکس گرفتن ادامه داد. این لحظات از طریق تصاویر تلویزیونی قابل مشاهده بود و این اتفاق باعث شد او به شهرت برسد. کریستین استانیچیچ مدیر توریسم ملی کرواسی در نامه‌ای به دفتر AFP در مکزیک نوشت: کورتس تنها به ما اطمینان بده که دوربینت را خواهی آورد و به ما بگو برای آمدن به کرواسی چه امکاناتی را برایت فراهم کنیم.

کورتس در این باره گفت: خیلی خوشحالم هستم. ما دقایقی باهم صحبت کردیم و او به من گفت که میخواهد برای آشنایی با کشورشان، زیباییهای کرواسی و غذاهای این کشور من را به آن جا دعوت کند. او از من خواست تا نام شهرها و مکانهایی را که دوست دارم بروم را بگویم.

استانیچیچ در سایت توریسم ملی کرواسی نوشت: کورتس به همراه خانواده‌اش در سفر یک هفته‌ای که از اواخر آگوست و یا اوایل سپتامبر آغاز میشود از زاگرب دیدن خواهد کرد اما میتواند از مکانهای مهم دیگر کرواسی نیز دیدن کند.

کورتس در این باره اظهار کرد: اتفاقی که در جریان آن دیدار رخ داد زندگی‌ام را کاملا تغییر داد.

او در پایان به شوخی گفت: اکنون دوباره فرصت دارم بازیکنان کرواسی را درحالی که روی من نیافتاده‌اند، از نزدیک ببینم.