آغاز عملیات اطفای آتش‌سوزی هورالعظیم در خاک عراق +عکس

گروه اجتماعی الف،   3970429142

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از آغاز عملیات اطفای حریق تالاب هورالعظیم در خاک عراق خبر داد و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: دو هلی کوپتر ایرانی برای اطفای حریق منطقه هور العظیم در عراق اعزام شدند.

کیامرث حاجی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عملیات اطفای آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم با پیگیری استانداری خوزستان و هماهنگی‌های وزارت کشور، وزارت دفاع، سازمان محیط زیست و با همکاری هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از امروز با دو فروند بالگرد آب‌پاش آغاز شد.

وی افزود:  با توجه به وسعت آتش‌سوزی این عملیات در روزهای آینده نیز ادامه دارد.

حاجی‌زاده گفت: این عملیات در حالی صورت گرفته که دمای هوا بالای ۵۰ درجه در منطقه و آسمان را پوششی از دود فرا گرفته است.

تالاب هورالعظیم

رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: با توجه به وقوع آتش سوزی در منطقه هور العظیم وزیر کشور درخواستی رسمی را به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه داد تا با پرواز بالگردهای اطفای حریق کشور، آتش خاموش  شود.

به گفته وی پس از این درخواست و موافقت سازمان هواپیمایی کشوری، مذاکرات لازم با طرف عراقی برای تامین امنیت پرواز در آسمان این کشور انجام شد و با نهایی شدن مقدمات لازم دو بالگرد ایرانی به منطقه اعزام شدند.

بر اساس گفته های جعفرزاده بالگرد میل ۱۷۱ آبپاش با بسکت ۴۰۰۰ لیتری از مرکز هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت یاس ایر برای اطفای حریق به پرواز در آمده اند و با توجه به گستردگی آتش، احتمالا پروازها ادامه خواهد داشت.

امروز دهمین روز از آغاز آتش‌سوزی در  قسمت جنوب دریاچه"ام النعاج" در قسمت عراقی تالاب هورالعظیم می گذرد. از چند روز قبل و به دلیل بالا بودن دمای هوا، نیزارهای خشک هور العظیم آتش گرفته اند و این آتش در بخش عراقی این هور بسیار گسترده شده است.