کنترل فناوری‌ها با استفاده از ذهن سربازان آمریکایی

گروه فناوری الف،   3970428051

"پنتاگون" قصد دارد سیستمی را توسعه دهد که بتواند با استفاده از یک رابط اتصال مغزی، فعالیت‌ها و امواج مغزی سربازان خود را کنترل کند تا این افراد بتوانند ماشین‌ها را با ذهن خود کنترل کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، "آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا(دارپا) که زیر نظر وزارت دفاع آمریکا کار می‌کند، قصد دارد تیمی را برای توسعه یک رابط اتصال عصبی انتخاب کند. هدف از انتخاب این تیم تحقیقاتی توسعه سیستمی است که به سربازان این امکان را می‌دهد که با استفاده از امواج مغزی خود، اطلاعات را ارسال و دریافت کنند.

این به این معنا است که این سربازان روزی خواهند توانست پهپادها و سیستم دفاع سایبری و دیگر فناوری‌ها را با مغزشان کنترل کنند. شاید مانند یک داستان علمی و تخیلی به نظر برسد ولی این آژانس تحقیقاتی به دنبال اجرایی شدن این رویا با استفاده از یکی از دو روش زیر است.

روش اول اینکه یک دستگاه غیرتهاجمی را در خارج از بدن سربازان قرار دهد.

روش دیگر اینکه از یک سیستم استفاده کند که بدون نیاز به جراحی بتواند بلع وتزریق گردد و یا از طریق بینی وارد بدن شود.

"اموندی" مدیر ادراه فناوری زیستی "دارپا" گفت: مفهوم این رابط به این معنا است که مغز ما می‌تواند به ابزاری موثر برای ارتباط با جهان اطراف تبدیل شود.

طرح این پروژه از ماه پیش ارائه شد ولی دارپا هم‌اکنون آماده انتخاب یک تیم تحقیقاتی است که قادر باشند همچین فناوری بزرگی را به زندگی بشریت وارد کنند.

این برنامه روی تولید سیستمی تمرکز کرده است که یک سیستم غیرتهاجمی یا کم تهاجمی باشد که بتواند فعالیت‌های مغز را ضبط و تهییج کند.

اموندی ادامه داد، دارپا این سیستم را که تحت عنوان برنامه "N۳" است، به این دلیل می‌سازد که یک سیستم ایمن و قابل حمل تولید کند که قادر به خواندن و نوشتن چند نقطه در مغز به طور همزمان باشد.

تولید این سیستم بی نیاز به جراحی در گذشته دشوار بود ولی هم‌اکنون ما امید داریم که به لطف پیشرفت‌های اخیر در مهندسی پزشکی، علوم اعصاب، مهندسی زیست شناسی و فناوری نانو این مهم میسر گردد.

پنتاگون در این برنامه می‌خواهد به سیستمی دست یابد که انسان‌ها در آن ماشین‌ها را کنترل  کنند و بازخوردهای آن را از طریق ذهن خود دریافت کنند.