انتقام‌جویی در اینستاگرام در پی حسادت زنانه

گروه حوادث الف،   3970427034

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و انتشار عکس‌های خانوادگی یکی از شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

انتقام‌جویی در اینستاگرام در پی حسادت زنانه
 

به گزارش الف، سرهنگ جمالی در این خصوص گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان خانم مبنی بر اینکه فردی تصاویر شخصی و خصوصی و خانوادگی وی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده و باعث هتک حیثیت و مزاحمت برای وی شده است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدام‌های فنی و تخصصی متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ جمالی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متهم با مشاهده مستندات به بزه انتصابی اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: متهم در ادامه تحقیقات عنوان کرد، که همسرم قبلاً خواستگار شاکی بوده و به همین دلیل به وی حسادت کردم لذا با استفاده از روابط خانوادگی و فامیلی به تصاویر خصوصی وی دسترسی پیدا کرده و با ساخت صفحه‌ای در اینستاگرام، با انگیزه تسویه حساب شخصی و هتک حیثیت اقدام به انتقام‌جویی کردم.

رئیس پلیس فتا ایلام خاطرنشان کرد: به همه کاربران توصیه می‌کنیم در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود جدیت داشته و از در اختیار قرار دادن آن‌ها به دیگران حتی نزدیکان خود خودداری کرده و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند چرا که این امر زمینه را برای سوء استفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت طلب ایجاد می‌کند.

وی همچنین در توصیه به شهروندان گفت: ااقداماتی نظیر، انتقام جویی، هتک حیثیت و... در فضای مجازی جزء دردسر برای کاربری که مرتکب این امر شده است ندارد، نه تنها با شناسایی فرد آبروی او بیش از سوژه انتقام جویی و هتک حیثیت خواهد رفت بلکه در برابر قانون باید پاسخگوی رفتار ناشایست خود باشد.

سرهنگ جمالی در پایان گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا