پیشنهاد عارف برای جبران صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها

گروه اجتماعی الف،   3970426264

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وضعیت صندلی‌های خالی دانشگاه‌های سراسر کشور، گفت: باید تلاش کنیم این کمبود دانشجو را با جذب دانشجوی خارجی جبران کنیم.

به گزارش فارس، محمدرضا عارف عصر امروز در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری چهارمحال و بختیاری با حضور هیأت رئیسه و اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف‌های سیستم آموزشی در کشور، گفت: وضعیت آموزش در برخی از استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین کشوری نامطلوب است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلایل کمبود امکانات آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های علمی و کاربردی رشد لازم را پیدا نکرده‌اند و لازم است بر اساس آمایش آموزش عالی در کشور به برخی استان‌ها توجه ویژه‌تری صورت بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مراکز علمی غیردولتی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: این استان در جذب منابع مالی مراکز علمی غیردولتی تا حدودی ناموفق عمل کرده است و باید این موضوع بررسی شود و مسؤولان مربوطه تلاش کنند تا منابع غیردولتی در خدمت علم و فناوری قرار بگیرد.

عارف با تأکید بر گرفتن یک تصمیم عملیاتی توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات آموزشی چهارمحال و بختیاری، افزود: تلاش ما در ابتدا ارزیابی مشکلات این استان در حوزه آموزش بود و امیدواریم در جمع‌بندی به یک راه‌حل خوب برای حل مشکلات برسیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رشد کیفی آموزش بر اساس شاخص‌های کیفی، تقویت رشته‌های فنی و مهارتی، توسعه تحصیلات تکمیلی، توسعه علم و فناوری و تقویت دانشگاه فرهنگیان را از اولویت‌های آموزشی در چهارمحال و بختیاری و کشور است.

وی با اشاره به وضعیت صندلی‌های خالی دانشگاه‌های سراسر کشور، گفت: باید تلاش کنیم این کمبود دانشجو را با جذب دانشجوی خارجی جبران کنیم تا تعادل در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برقرار شود و باتوجه به اینکه این مسئله از اولویت‌های ما است، تاکنون در آن موفق نبوده‌ایم.

عارف در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ‌وجه قصد حذف رشته‌ای را در مراکز دانشگاهی کشور نداریم، اما ممکن است در برخی از کد رشته‌ها که در برخی مناطق رشته‌هایی که بازار کار آن‌ها اشباع شده است را در برخی از دانشگاه‌ها با تغییر جهت‌دهی کاهش دهیم.