عراقچی: روی هند حساب کردیم

گروه سیاسی الف،   3970426210 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون وزیر خارجه ایران در پاسخ به اینکه آیا هند ضمانتی داده است یا خیر؟ گفت: اختلافاتی وجود دارد اما برای مواجهه با این چالش ها و یافتن راه حل تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از «تایمز آو ایندیا»، «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه در جریان سفر به دهلی‌نو بعد از مذاکره با مقامات هندی گفت: مسیرهای متعددی وجود دارد که ایران و هند از طریق آن می‌توانند در زمینه‌های مهمی از جمله انرژی و چابهار همکاری کنند.

عراقچی با بیان اینکه ما می‌دانیم که فشارهایی از بیرون وجود دارد، گفت: با این وجود روی دولت هند حساب کرده‌ایم تا مذاکرات مناسبی به سود منافع ملی هند داشته باشد.

وی گفت: هند در گذشته هم این کار را کرده و روابطش را با آمریکا بالانس کرده است. این اتفاق می‌تواند بار دیگر تکرار شود.

به گفته منابع ایرانی این بار به این دلیل که اتحادیه اروپا در پی حفظ برجام است، کار ساده‌تر است. در نتیجه همه با هم می‌توانند راهی برای  دور زدن تحریم‌های قریب‌الوقوع پیدا کنند. 

عراقچی در پاسخ به اینکه آیا هند ضمانتی داده است یا خیر؟ گفت: من احساس بسیار خوبی دارم که همکاری‌های بین دو کشور ادامه خواهد داشت. البته اختلافاتی وجود دارد و ما برای مواجهه با این چالش‌ها و یافتن راه حل تلاش می‌کنیم. 

به گزارش این رسانه هندوستانی، مقامات ایرانی تاکید دارند که اروپایی‌ها به آنها گفته‌اند هند و اتحادیه اروپا باهم برای حفظ برجام تلاش می‌کنند. مقامات هند در این‌باره هیچ پاسخی نداده‌اند.