طبقه نهم وزارت ارتباطات چه خبر بود؟

گروه اجتماعی الف،   3970426024 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

خبرنگاران اصرار داشتند سرورها در ساختمان LCT وزارت ارتباطات در اتوبان کردستان است و می‌خواهند از آنجا بازدید کنند، اما پاسخ مسئولان وزارتخانه منفی بود و خبرنگاران را به آن ساختمان راه ‌ندادند.

طبقه نهم وزارت ارتباطات چه خبر بود؟

بازی شروع شد؛ محمدحسین جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل صبح خبری داد که با واکنش وزیر ارتباطات روبه‌رو شد، او گفت: «سرورهای تلگرام، در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار گرفته است و این سرورها در طبقه نهم ساختمان مرکز امام(ره) وزارت ارتباطات قرار دارند.»

حدود چهار ساعت بعد، وزیر ارتباطات در واکنش به این ادعا گفت: «شاید نشود دزدی ابرها را ثابت یا رد کرد اما نبودن سرور در طبقه نهم ساختمان امام را می‌شود ثابت کرد. ما امروز از روابط‌عمومی خواسته‌ایم ساعت دو بعد از ظهر از خبرنگاران دعوت کند تا بروند و طبقه نهم ساختمان امام را بازدید کنند و نتیجه را به قضاوت افکار‌عمومی بگذارند.»

بلافاصله اطلاعیه روابط‌عمومی صادر شد و خبرنگاران به ساختمان مرکز امام (ره) دعوت شدند، همان‌طور که به سمت محل اعلام‌شده می‌رفتم، با خود فکر می‌کردم این واکنش صریح وزیر نشان از این ‌دارد که سروری در طبقه نهم نیست و ما به بازدید پوچ می‌رویم اما شاید شمایی که این متن را می‌خوانید سوال کنید، «پس سرورها کجاست؟»

به محل مورد‌نظر رسیدیم، با روی خوش با خبرنگارها برخورد شد و هیچ معطلی‌ای در کار نبود، همه جمع شدند و سید جمال هادیان‌طبایی‌زواره (رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات) به جمع خبرنگاران آمد و از آنها دعوت کرد تا به طبقه نهم بروند.

با آسانسورها به آن طبقه  رفتیم و در آن طبقه جمع شدیم، سهراب آغ‌بیات (مدیرکل امور مشتریان و واگذاری مدارات شرکت ارتباطات زیرساخت) با تعجب در بین خبرنگاران حاضر شد و بعد از سلام‌و‌علیک و معرفی خودش سکوت کرد!

آقای هادیان، جریان را برای او توضیح داد و از او خواست تا تمام ‌آن طبقه  را به خبرنگاران و عکاسان نشان دهد و هر مرحله از آن طبقه را معرفی کند تا ابهامی برای هیچ خبرنگاری باقی نماند.

همانند بازدیدهای علمی دانش‌آموزان، یک‌نفر در ابتدا راه می‌رفت و بقیه (خبرنگاران) هم باید پشت سر او حرکت می‌کردند و با دل و جان، گوش به توضیحات بخش‌های مختلف طبقه نهم می‌دادند.

«اینجا مرکز ارتباطات مکالمات درون‌شهری است، اینجا مکالمات خارج شهری، اینجا دستگاه‌های ارتباطی است، آقا از شماره‌ها عکس نگیر‍! خانم بیایید داخل تا در را ببندیم  که محیط گرم نشود و... .» اینها تنها صحبت‌هایی بود که مدام می‌شنیدیم!

یکی از خبرنگارها سوال کرد: «پس سرورها کجاست؟» با خنده پاسخ دادند: «همین دیگر، ببینید اینجا هیچ سروری نیست.» سوال کردم: «اصلا این ساختمان قابلیت نگه‌داری از دستگاه سرور را دارد؟» آغ‌بیات پاسخ داد: «خیر. این ساختمان از لحاظ فنی قابلیت اینکه از سرور نگه‌داری کند، را ندارد.»

یکی دیگر از خبرنگارها گفت: «ما از ابتدا هم می‌دانستیم که سرورها در این طبقه نیست.» من هم در ادامه گفتم: «بله سرورها نه در این طبقه بلکه اصلا در این ساختمان نیستند، سرورها در مکان دیگری که متعلق به وزارت ارتباطات است، قرار دارند.»

مسئولانی که در آنجا حضور داشتند، با خشم گفتند: «خیر خانم، هیچ سروری اصلا وجود ندارد، ما اگر شما (خبرنگاران) را به آن محل هم ببریم، باز می‌گویید سرورها در جای دیگری است، ما را به آنجا ببرید!» در پاسخ این مسئول عصبانی گفتم: «خبرنگار بیکار نیست که بخواهد شما و خودش را علاف کند، من از ابتدا هم می‌دانستم این بازدید به مثابه بازدید از پوچ برای تبرئه وزارتخانه است تا بگوید من خدماتی به «هاتگرام» و «تلگرام طلایی» ارائه نمی‌دهم؛ درصورتی‌که خدمات مربوطه را ارائه می‌دهد، سرورهای این دو فیلترشکن در مرکز LCT وزارت ارتباطات در اتوبان کردستان قرار دارد، چرا ما را به آن محل نمی‌برید و آنجا را به ما نشان نمی‌دهید؟»

آغ‌بیات گفت: «اینجا طبقه نهم ساختمان امام است که در این محل سوئیچ‌های مکالمات بین‌شهری ما انجام می‌شود و همان‌طور که مشاهده می‌کنید هیچ سروری اینجا نیست و پاسخ به این سوال‌ها از حیطه اختیارات من خارج است و آقای وزیر باید به این سوالات پاسخ دهد.»

گفتم: «هم ما و هم شما می‌دانستیم که از ابتدا چیزی در این طبقه وجود ندارد، چرا حداقل مسئولی برای پاسخگویی به سوالات ما نیاوردید تا ما پاسخ سوالات خودمان را دریافت کنیم؟»

رئیس روابط‌عمومی در پاسخ سئوال من گفت: «ما نمی‌توانیم هر لحظه که اراده کنیم به هر ساختمانی که بخواهیم برویم و باید نامه داشته باشیم، این سوالات هم باید در نشست‌خبری پرسیده شود و اینجا جای سوال پرسیدن نیست، شما فقط به اینجا آمده‌اید تا از طبقه نهم بازدید کنید و بس، بروید اول درخواست بازدید بزنید و بعد پیگیری کنید، ما هم قول می‌دهیم امضای آقای وزیر برای بازدید را بگیریم.‌‌»

فورا از جمع جدا شدم و با سردبیرم تماس گرفتم و تقاضا کردم همان لحظه نامه‌ای برای بازدید از مرکز LCT وزارت ارتباطات، واقع در اتوبان کردستان بزند و به شماره روابط‌عمومی وزارت ارتباطات فکس کند و عکس آن را در یکی از پیام‌رسان‌های ایرانی برایم ارسال کند.

سردبیر هم فورا نامه‌ای را که خواسته بودم برایم ارسال کرد، البته به غیر از من یکی دیگر از خبرنگاران هم همان‌لحظه به رسانه‌اش گفت که نامه بازدید از آن مرکز را برای وزارت ارتباطات ارسال کند.

به جمع برگشتم و خواستم حداقل از توضیحات این بازدید‌ علمی استفاده کنم که یکی از اعضای روابط‌عمومی من را به کناری برد و از من سوال کرد: «از کدام رسانه هستی؟ چرا قبلا ندیده بودمت؟ چرا در جلسات شرکت نمی‌کنی؟ اگر در جلسات ما شرکت نکنی دیگر اجازه ورود و پوشش برنامه‌های ما را نداری و... .» به میان صحبتش آمدم و گفتم: «این اولین حضور من در وزارتخانه است ولی از قبل بارها در این حوزه نوشتم، با تهدید عدم اطلاع‌رسانی برای پوشش اخبار که نمی‌توانید خبرنگار را ساکت کنید، شما اطلاع‌رسانی کنید اگر رسانه‌ام صلاح دید، برای پوشش اخبار خدمت‌تان می‌رسم.» از او جدا شدم و کنار خبرنگاران دیگر رفتم.

کم‌کم به پایان بازدید نزدیک می‌شدیم که تلفنم زنگ خورد، فرد مطلعی پشت خط بود و گفت: «حالا که اجازه بازدید از مرکز دیگر را نمی‌دهند، حداقل درخواست کنید که به واحد پورتال یک بروید و از آقای مسئول بخواهید با یوز خودش وارد پورتال مشتریان شود تا متوجه شوید رک، اینترنت، سرور و.. . طلاگرام و هاتگرام در کجا قرار دارند.» همان‌لحظه فورا به سراغ آقای هادیان رفتم و این درخواست را مطرح کردم که پاسخ داد: «در این لحظه اصلا امکان ندارد و باید برای این امر هم درخواست بازدید بزنید، ما فقط مجوز حضور خبرنگاران را در این طبقه داریم و بس.»

همان‌لحظه آقایی با صدای بلند  تقریبا فریاد زد: «برادر از چی عکس می‌گیری آخه؟ نگیر! اینها امانت مردم هستند، این دستگاه‌ها شماره‌های مردم را نشان می‌دهند، اینها حق‌الناس است، خواهشا عکس نگیرید.»

این بازی هم تمام شد و اول و آخر حرف افرادی که انتخاب شده بودند، در جمع خبرنگاران حاضر شوند این بود که «همان‌طور که می‌بینید اینجا سروری وجود ندارد.»

به طبقه همکف آمدیم و با آب‌معدنی و رانی و شیرینی از ما پذیرایی کردند و هر خبرنگار به سمت رسانه‌اش از ساختمان امام (ره) وزارت ارتباطات خارج شد.

از ابتدا هم می‌دانستم که در آنجا هیچ سروری وجود ندارد، می‌دانستم حتی CDNهای تلگرام هم در آنجا نیست، ولی رفته بودم تا پاسخی برای سوال‌هایم پیدا کنم که متاسفانه وزیر ارتباطات زرنگ‌تر از خبرنگاران بود و مسئولی را فرستاد که به گفته خودش اصلا اطلاعات علمی لازم در این موارد را ندارد! تنها امیدم برای یافتن سوال‌هایم همان نامه دقیقه نودی است که پاسخ مثبت وزیر را به همراه خود داشته باشد و ما بتوانیم از مرکز LCT وزارت ارتباطات بازدید کنیم، البته اگر قبل از آن سرورها را از آنجا به جای دیگری منتقل نکنند!

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل اعلام کرد که وزارت ارتباطات به «هاتگرام» و «تلگرام‌طلایی» خدمات می‌دهد و سرورهای آنها در طبقه نهم ساختمان امام(ره) است، وزیر ارتباطات در واکنش به این خبر اعلام کرد که در طبقه 9 آن ساختمان سروری وجود ندارد و خبرنگارها بروند و آن مکان را ببینند؛ با اینکه از قبل می‌دانستم سروری در آن محل وجود ندارد به آنجا رفتیم و طبقه نهم بی‌سرور را دیدیم، دوربین‌هایمان قانع شدند ولی خبرنگارها نه!

پاورقی

۱- مرکز پورتال: تمام شرکت‌هایی که با شرکت ارتباطات زیرساخت کار می‌کنند در پورتال مشتریان زیرساخت، پروفایل دارند و هر شرکت که نیاز به تامین اینترنت از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت دارد، باید در این پورتال ثبت‌نام کند و درخواست سرویس خود را ثبت کند.

منبع: فرهیختگان

دیدگاه کاربران

احسان۴۳۷۳۴۹۰۸:۱۱:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
قرار نیست که هر روز یکی دربیاد بگه که سرورو من میدونم کجاست ببرنش بازدید علمی از اونجا
ناشناس۴۳۷۶۹۶۱۱:۵۳:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۶
به این جمله مشعشع خبرنگار دقت کنید: "تنها امیدم برای یافتن سوال‌هایم همان نامه دقیقه نودی است که پاسخ مثبت وزیر را به همراه خود داشته باشد و ما بتوانیم از مرکز LCT وزارت ارتباطات بازدید کنیم، البته اگر قبل از آن سرورها را از آنجا به جای دیگری منتقل نکنند!" یعنی از همین الان داره میگه اگه منو ببرین اونجایی که گفتم و با چشم خودم ببینم که اونجا هم چنین سروری نیست، پس نتیجه می گیریم سروری که من می گفتم هست! ولی شما اونو به یه جای دیگه منتقل کردین!
ناشناس۴۳۸۱۸۹۱۶:۰۸:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۲۶
جوان استاد جنگ روانی انتخابات فعلا پیروز شد تا بعد...
ناشناس۴۳۷۳۶۱۰۸:۲۱:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۶
ما که می دانستیم بازی جدید دولت با تلگرام برای چیه. اگر تلگرام بده و باید فیلتر بشه چرا طلایی و هاتگرام رو فیلتر نکردند؟ چون قرار بود سرورها به ایران بیایند که آمدند. در شهر به این بزرگی بالاخره یه جای امن برای سرورها پیدا میشه!
فرناز۴۳۷۳۶۶۰۸:۲۳:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
من مطمئن هستم اگر به همان ساختمان LCT هم بروید چیزی پیدا نمی کنید و باز بهانه می کنید که باید از ساختمان فلان بازدید شود. تمام این حرفها عصبانیت از افشاگری وزیر ارتباطات در خصوص شرکت هایی که ارز دولتی گرفته اند. امیدوارم منتشر کنید.
امیر۴۳۷۳۷۷۰۸:۳۴:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۶
شما خبرنگارها اگه جرات دارید برید یقه اونی که آمار اشتباه به خورد مردم میده و میگه سرورها طبقه نهم فلان جا هست رو بگیرید , ازش بپرسید رو چه حساب این حرف رو زده ؟؟
ناشناس۴۳۷۹۱۰۱۳:۲۸:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۶
خدا پدرتو بیمرزه.حرف حساب جواب نداده
ناشناس۴۳۷۳۸۲۰۸:۳۵:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۲۶
عجب!! شما الف می دانید منصف بودن یعنی چه؟؟!!!! یا بی طرفی و جهت دار نبودن؟؟؟؟!!!!!! یا مغرضانه گزارش نکردن؟؟؟!!!!!! باید تمام قسمتهای محرمانه به صرف یک ادعا جلوی دوربین آورده شود؟؟؟!!!! وزیر ارتباطات آیا نگفت اگر آدرس دقیق دیگری دارید بدهید همانجا را نیز نشانتان خواهیم داد؟؟؟!!!! این آدرس طبقه نهم که تو زرد از آب درآمد!!!!!!
ناشناس۴۳۷۳۸۶۰۸:۴۱:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۲۶
1- اگر میدونستید سرورها در طبقه نهم نیست پس چرا رفتید؟ 2- وقتی یک خبرنگار اطلاع دارد که سرورها دقیقا کجاست رئیس پدافند غیرعامل نمیدونه؟ 3- جناب آقای سردار چرا گفتند سرورها در طبقه نهم است؟
ناشناس۴۳۷۴۰۲۰۸:۵۳:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۶
یعنی اعتراف به بی مبنا بودن حرف یک مسئول اصولگرا این قدر جانکاه است که خبرنگار فرهیخته خودش را به در و دیوار زده است؟ ایشان به جای محاکمه وزیر، آقای جلالی را که حسب مسئولیتش باید اطلاعات دقیقی داشته باشد، به سوال بکشد که پس کو سرورهای طبقه نهم ساختمان امام؟
حمید رستمی۴۳۷۴۴۷۰۹:۲۶:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
درود بر وزیر شایسته دولت. جهرمی قطعا برجسته ترین فرد کابینه است
علی۴۳۷۴۶۰۰۹:۳۵:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۲۶
چه ازومی دارد بدنبال سرور های هاتگرام و تلگرام طلایی باشید در حالی که عمده کاربران از تلگرام اصلی که سرور هایش در خارج از کشور است هنوز با فیلتر شکن استفاده میکنند؟٫
میثم۴۳۷۵۲۱۱۰:۰۷:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
حق با‌ وزارات ارتباطات است. نمیشود که موش‌و‌گربه بازی کرد. اون ساختمون هم نبود یکی پیدا میشه میگه جای‌دیگه هستش! بعد باز باید اون ساختمون جدیدم ببینید؟
علی۴۳۷۵۲۲۱۰:۰۷:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۶
شما رو دعوت کردند برای بازدید از به جای مشخص بعد مثل بچه ها پاهاتون رو زمین کوبیدید که من می‌خوام برم یه جای دیگه رو ببینم. شما که تصمیم گرفتید که به چی باور داشته باشید. بازدید میخوایی چکار؟ اگر از اون ساختمان هم بازدید کنید و چیزی نباشه، از همین حالا گفتی که فکر می‌کنی سرور ها رو جابجا کردند. حداقل همه دستت رو رو نکن. خصومتتون با دیگران رو اگه بتونید بیشتر پنهانش کنید شاید موثر تر باشه. صد رحمت به BBC. حداقل وقتی دروغ میگه یا جوسازی می‌کنه ملت یکی دو روز باید فکر کنند تا بفهمند کجا سرشون کلاه رفته. روزنامه نگار ما نه تنها موضع دار و حزبیه، حتی همین کار رو هم درست بلد نیست خدا رو شکر.
ناشناس۴۳۷۵۳۶۱۰:۱۶:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۲۶
چرا تو متن نیامده بر خلاف گفته سردار جلالی سرور هاتگرام و تلگرام طلایی در طبقه نه نبود. همش میخواهید دروغگویی رو لاپوشونی کنید
ناشناس۴۳۷۵۳۸۱۰:۱۷:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۶
جالبه اصلا به صورت مستقیم از عدم صحت صحبت های سردار جلالی نگفتید
ناشناس۴۳۷۵۵۸۱۰:۳۷:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۶
ما در هر حالتی باید مراقب اطلاعاتمان باشیم، منتشر شدن مدل سروها و تجهیزات خودش ریسک امنیتیه اینکه
حسن بک۴۳۷۵۶۰۱۰:۳۹:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۲۶
جالب است این همه زحمت کشیدید رفتید ، آمدید، تحلیل کردید ، یک کلمه نگفتید آقای سردار خواهشا حرف بدون استناد نزن. چرا باید کشور مدام هزینه حرف های غیر دقیق یا غیر علمی
ناشناس۴۳۷۵۶۶۱۰:۴۴:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۶
چرا "سردار جلالی" حرف اشتباهی که به نظر شما این قدر واضح اشتباهه زده؟ شما این رو چرا پیگیری نمی‌کنید؟
بنیامین۴۳۷۵۸۵۱۰:۵۷:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۶
از اول معلوم بود که یه شو راه انداختن
ناشناس۴۳۷۶۱۷۱۱:۱۰:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۶
من نمیدونم چرا شما فقط سیاسی و جناحی برخورد میکنید توی کدام دوره یک وزارتخانه اینقدر به شما خبرنگارها آزادی داده بود ؟ چرا بجای زیر سئوال بردن رئیس پدافند غیر عامل که هر دم یک توهم و تهمتی میزنه وزیر صادق مخابرات رو زیر سئوال میبرید
ali۴۳۷۶۴۷۱۱:۲۷:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۲۶
کاش این خبرنگاران عزیز در مورد همه موضوعات حیاتی مملکت همینطور کنجکاوی کنند و مسئولین را به چالش بکشند. حالا نمیدونم تلگرام چه خطر جدی برای این مملکت داره اینم تازه نسخه ایرانیش که به قول خودشون سرورهاشم تو ایرانه ضمن اینکه من آقای وزیر ارتباطات را بسیار آدم شجاع و وطن پرست می دونم که واقعا خیلی از موضوعات که تابو بوده و کسی در موردش اقدامی نمی کرده را با شجاعت مطرح می کنه و با شفافیت با مردم برخورد می کنه و مسلما براش هزینه هم داره ، ای کاش همه مسئولین ما اینطوری بودن
ناشناس۴۳۸۲۴۰۱۶:۳۴:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۲۶
وزیر جوان همین مزایا رو داره باید جوانگرایی کرد با مسولان بالای هفتاد سال به جایی نمیرسیم
علی۴۳۷۸۱۴۱۲:۵۳:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۲۶
سلام درست کار بودن و پاک فکری جناب توکلی که مبرهنه ولی این خبرنگار محترم، اینقدر جرات داره بره مجلس و راجع به هزینه های گزاف نگهداری سرویس های بهداشتی اونجا هم گردن کشی کنه؟ یا یه سر به شورای محترم نگهبان بزنه و از مخارج و هزینه‌های اونجا برامون بگه؟ وزیر ارتباطات فردی شجاع و درستکار هستش
ناشناس۴۳۷۸۸۹۱۳:۱۷:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۶
مگه اردوی دانش آموزیه؟ که هر روز نامه بزنید میخواهیم بازدید علمی کنیم؟!
حسین زاده۴۳۷۸۹۵۱۳:۱۹:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۶
شما که میدانستی سرورها در اتوبان کردستان است چرا از اول ادرس انجا را ندادید کل ادعاهایتان همینجوری است...
ناشناس۴۳۸۱۳۸۱۵:۴۱:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۶
بی زحمت یه بازدید علمی هم واسه ما بزنین بریم روش ابر دزدی را ببینیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

آخرین عناوین