دبکافایل: ایران اطلاعات مهمی از اسرائیل به دست آورده است

گروه جهان الف،   3970422006

منابع امنیتی-اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی هستند ورود یک هواپیمای بدون سرنشین از سوریه به حریم هوایی جولان اشغالی، اتفاقی نبوده و دستاوردهای مهمی برای محور مقاومت داشته است.

به گزارش فارس، همزمان با افزایش تنش‌ها در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی و نگرانی روز افزون مقامات رژیم صهیونیستی از احتمال وقوع درگیری جدید در منطقه با گروه‌های مقاومت، منابع اطلاعاتی ادعاهای جدیدی درباره واقعیت‌های میدانی مطرح می‌کنند.

وبگاه امنیتی «دبکافایل»، که برخی می‌گویند به منابع امنیتی رژیم صهیونیستی نزدیک است، در گزارشی با اشاره به درگیری بامدادی امروز (پنجشنبه) بین رژیم صهیونیستی و سوریه به بهانه نفوذ یک هواپیمای بدون سرنشین به حریم هوایی جولان اشغالی، نوشت که ورود این پهپاد دستاورهایی را برای محور مقاومت درپی داشته است.

ابتدا گفته شد که این پهپاد متعلق به دولت سوریه، درپی عملیات ارتش علیه معارضان در «درعا» به صورت تصادفی وارد حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی شده اما ساعتی بعد، مقامات نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شدند این نفوذ احتمالا عامدانه بوده و این پهپاد به مدت ۱۵ دقیقه بدون تغییر جهت، به پرواز خود ادامه داده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی سپس اعلام کرد که در این مدت ۴ جنگنده اسرائیلی و ۲ بالگرد نظامی برای محاصره این پهپاد اعزام شدند. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، به سامانه پدافندی موشکی پاتریوت دستور داده شد که این پهپاد را هدف قرار دهد. به همین بهانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۳ پایگاه متعلق به ارتش سوریه را هدف قرار دادند.

دبکافایل اما به نقل از منابع اطلاعاتی و تحلیلگران خود درباره دستاوردهای این «نفوذ تصادفی» نوشت:‌ «سوری‌ها، ایرانی‌ها و حزب‌الله از این حادثه آموختند که حداقل ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا فرماندهی عالی (ارتش) اسرائیل با استفاده از توافق خط قرمز، از مرکز فرماندهی روسیه در (پایگاه) حمیمیم برای (شلیک یا پاسخ حمله) مجوز بگیرد».


تصویر منتشر شده از حمله بامدادی به سوریه

 

این پایگاه اطلاعاتی با انتقاد از سرعت عمل پایین پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، ادامه داد: «با اینکه پهپاد مذکور، مسلح نبود ولی آژیرهای هشدار (در جولان اشغالی) فعال نشدند تا به هزاران نفری که در تفرجگاه‌های ساحل الجلیل مشغول گذران وقت بودند، درباره خطر احتمالی هشدار دهند. آژیرها فقط زمانی که موشک پاتریوت شلیک شد و آنهم بعد از اصابت به هدف، به صدا درآمدند.»

بعد از نیمه شب بود که ارتش رژیم صهیونیستی پس از بررسی تمام گزینه‌های پیش‌رو برای پاسخ دادن به ورود پهپاد، حمله به اهدافی از ارتش سوریه در منطقه قنیطره را انتخاب کرد.

دبکافایل درباره تکراری شدن و عدم تاثیر کافی اینگونه اقدامات تل‌آویو تحلیل کرد که به نظر می‌رسد ارتش اسرائیل، استراتژی تلافی‌جویانه را برای پاسخ دادن به چنین حوادثی در موضوع سوریه، در دستور کار خود قرار داده است. چیزی که برای مدت‌هاست علیه عملیات‌های گروه‌های فلسطینی از نوار غزه به کار رفته است. نتیجه این استراتژی چیزی نیست جز فرسایش مداوم توان بازدارندگی ارتش اسرائیل.

این پایگاه اطلاعاتی، تنها هدف حمله بامدادی ارتش رژیم صهیونیستی به اهدافی در قنیطره را، برجسته‌سازی تهدیدات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر اینکه از درخواست خود برای اخراج کامل ایران و نیروهای تحت حمایتش از سوریه عقب‌نشینی نمی‌کنند، دانست.

دبکافایل در پایان سه پیامد را برای اتفاقات چهارشنبه شب، عنوان کرد:

  1. هیچ چیز جدیدی در مذاکرات نتانیاهو با پوتین حاصل نشد. جز اینکه طرفین مجددا بر لزوم اجتناب از عدم درگیری نظامی تاکید کردند.
  2. هیچ نتیجه‌ای درباره حضور ایران و حزب‌الله در سوریه به دست نیامد.
  3. زورآزمایی نظامی اسرائیل و سوریه بر سر قنیطره آغاز شده است.


دیدار نتانیاهو با پوتین، چهارشنبه 20 تیر

 

نتانیاهو روز چهارشنبه در حالی که برای تماشای اختصاصی مسابقه فوتبال مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی به روسیه سفر کرده بود (+) با پوتین نیز دیداری داشته و از او خواست تا هرچه سریعتر ایران را از سوریه اخراج کند.

 وی اما در نشست خبری پیش از سفر بازگشت از روسیه، مدعی شد که تل‌آویو هیچ مشکلی با باقی ماندن بشار اسد در قدرت سوریه ندارد، اما ایران و حزب‌الله نباید در این کشور حضور داشته باشند. (جزئیات بیشتر)

در تاریخ ۱۸ تیر نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با تجاوز مجدد به حریم هوایی این کشور، پایگاه تی۴ را هدف حملات موشکی قرار دادند. سامانه‌های پدافند موشکی سوریه نیز فعال شده و ضمن ساقط کردن تعدادی از موشک‌ها، یکی از جنگنده‌های این رژیم را نیز هدف قرار دادند (جزئیات بیشتر).

ارتش سوریه از چند روز پیش با حمایت هوایی جنگنده‌های روس و پوشش زمینی گروه‌های مقاومت، عملیاتی را علیه معارضان و تروریست‌های حاضر در مناطق جنوبی و استان درعا آغاز کرده است. بعد از پاکسازی این استان از لوث عناصر مسلح، استان قنیطره و مرزهای شمالی فلسطین اشغالی هدف بعدی خواهد بود.

پیش از این «صور گلدمن» فرمانده تیپ زرهی ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به طرح تل‌آویو برای آغاز تجاوز زمینی به جنوب سوریه، توضیح داد نظامیان این رژیم حداقل به مسافت ۳ کیلومتر و برای اشغال استان «قنیطره» در این کشور پیشروی خواهند کرد (جزئیات بیشتر).

طی چند هفته اخیر تنش‌ها بین تل‌آویو و گروه‌های مختلف در همسایگی فلسطین اشغالی از جمله دولت سوریه، حزب‌الله و حماس و همچنین نگرانی دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی از احتمال وقوع جنگ تمام عیار با گروه‌های مقاومت در منطقه افزایش یافته است.


حالت هشدار 24 ساعته یگان‌های زرهی رژیم صهیونیستی در مرز سوریه