تشکیل بانک اطلاعاتی قاچاقچیان مواد مخدر

گروه اجتماعی الف،   3970421204

معاون قضائی دادستان کل کشور در امور مبارزه با مواد مخدر گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی ویژه قاچاقچیان مواد مخدر در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته و مرحله اجرایی آن آغاز شده است.

به گزارش فارس، سعید عمرانی در پایان سفر سه روزه به استان کرمان اظهار داشت: 60 درصد از مواد مخدری که از طریق کشورهای تولید کننده وارد کشور می‌شود از پهنای جغرافیایی استان کرمان عبور می‌کند و این امر کار مبارزه با مواد مخدر را سخت‌تر کرده است.

معاون قضائی دادستان کل کشور با بیان اینکه باید اعلام کرد استان کرمان در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور برتر است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به امر مبارزه با مواد مخدر داشته‌اند و نباید به آنچه که در شرایط فعلی است بسنده کنیم و با کار جهادی و انجام طرح‌های تحولی به سمت رسیدن به نقطه ایده‌آل حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع پولشویی و ضربه به بنیان‌های مالی و اقتصادی باندهای کلان مواد مخدر در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد، گفت: یکی از ابزار مهم دنیا برای کنترل و به طور کلی جرائم و به ویژه جرائم موادمخدر و سازمان یافته، بحث پولشویی است.

معاون قضائی دادستان کل کشور ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید در قانون پولشویی ضمن توجه به نیازهای دستگاه‌های مبارزه‌ای و کنترل کننده به‌گونه‌ای اقدام کند که دست دستگاه‌های متولی به لحاظ قانونی بازتر گذاشته شود تا کنترل‌ها و برخوردها با شدت بیشتری انجام شود.

عمرانی تصریح کرد: مخاطبان دستگاه قضا در بحث پولشویی کسانی هستند که از طریق قاچاق به طور کلی و اهم آن قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و خیلی از جرائم سازمان یافته و حتی فرارهای مالیاتی، پول‌های هنگفتی را از طریق رانت‌خواری و استفاده از امضاهای طلایی درآمدهای نامشروع کسب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل بانک اطلاعاتی ویژه قاچاقچیان مواد مخدر در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور قرار گرفته و مرحله اجرایی آن آغاز شده است، خاطرنشان کرد: داده‌های این بانک مورد تحلیل قرار می‌گیرند و از آن در امر مبارزه با مواد مخدر استفاده خواهد شد.

معاون قضائی دادستان کل کشور با بیان اینکه اغلب خرده‌فروشان مواد مخدر، معتادان متجاهر هستند، گفت: به لحاظ یک خلا قانونی که ممکن است وجود داشته باشد و یا در نحوه تشکیل پرونده‌ها ایراداتی باشد، اختلافاتی بین سیستم قضائی و پلیس در این زمینه به‌وجود می‌آید.

عمرانی اصلاح قانون را راهگشای بسیاری از مسائل در امر مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: پیش نویس قانون جدید تهیه شده و در آن خلاها و کمبودهایی که طی این سال‌ها به‌وجود آمده است، برطرف می‌شود.

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان آخرین وضعیت امنیتی استان کرمان را تشریح کرد و گفت: کرمان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در کشور است و عزم دستگاه قضائی استان کرمان در برخورد با باندهای کلان مواد مخدر جدی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز گفت: ضربه به بنیان‌های مالی و اقتصادی قاچاقچیان در دستور کار دست‌اندرکاران امر مبارزه با مواد مخدر برای حذف قاچاق مواد مخدر، ضروری و اجتناب ناپذیر است .

دادخدا سالاری علت عدم توفیق در امر مبارزه با مواد مخدر را کوتاهی در امر حذف قاچاقچیان عمده مواد مخدر از چرخه عرضه و توزیع مواد مخدر دانست و افزود: باید به جای حمالان و اجیرشدگان به سراغ عاملان اصلی عرضه و توزیع مواد مخدر رفت

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین