رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو: خودروهای فیات به شرط تولید به ایران می‌آید

گروه اقتصادی الف،   3970420083

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با توجه به اینکه 4 محصول فیات مجوزهای لازم برای ورود به کشور را دریافت کرده است از ورود این خودروها با شرط تولید به ایران خبر داد.

خودروهای فیات به شرط تولید به ایران می‌آید

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، میثم رضایی در گفت و گوی امروز خود با اعلام این خبر گفت: واردات خودروهای فیات همزمان با بازشدن ثبت سفارش خودرو و رفع ممنوعیت واردات آغاز خواهد شد. هرچند براساس قرارداد صورت گرفته، تولید خودروهای فیات در ایران نیز باید اتفاق بیافتد.

به گفته مدیرعامل شرکت آرتمن موتور کیش نماینده رسمی گروه خودروسازی فیات در ایران، براساس قرارداد رسمی با فیات که به تایید سفارت ایران در ایتالیا و همچنین سفارت ایتالیا در ایران رسیده است، در سال اول شاهد واردات خودروهای فیات به کشور خواهیم بود و از سال دوم تا سال پنحم باید تولید خودروهای فیات با 20 تا 40 درصد انتقال تکنولوژی در کشور محقق شود.

رضایی با توجه به اینکه واردات خودروهای فیات از خط تولید این شرکت در کشور آذربایجان صورت خواهد گرفت متذکر شد: موضوع تحریم های احتمالی در این زمینه متوجه این قرارداد نخواهد شد و همچنین طرف خارجی متعهد به انتقال تکنولوژی برای تولید این خودروهای ایتالیایی در ایران شده است.

فیات

مدیرعامل آرتمن موتور کیش همچنین با اشاره به تامین فضای خدمات پس از فروش مرکزی خودروهای فیات در ایران اظهار امیدواری کرد تا دولت نیز از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای راه اندازی خطوط تولید خودروهای فیات ایتالیا در ایران حمایت کند.

وی در ادامه از درخواست برخی سازمان ها و ارگان ها برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی خود و کشور با خودروهای فیات(ون و مینی بوس) خبر داد که بیش از پیش این شرکت را به تولید و عرضه خودروهای فیات در ایران ترغیب کرده است.

رضایی، 4 محصول فیات که مجوزهای لازم برای ورود را دریافت کرده است را 3محصول از فیات سری500 و خودرو دوکاتو اعلام کرد و البته یادآور شد که هرگونه واردات خودروهای فیات منوط به رفع محدودیت واردات است.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در پایان خاطرنشان کرد: رفع ممنوعیت واردات خودرو با پیاده سازی واردات خودرو از طریق نمایندگان و واردکنندگان رسمی شرکت های خودرویی که تولید و انتقال تکنولوژی را در برنامه کاری خود قرار داده اند، محقق خواهد شد.