اختصاصی الف؛ لایحه پیوستن به FATF از دستور کار مجلس خارج می شود

گروه سیاسی الف،   3970420002 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم که به مدت 2 ماه معوق ماند، برای همیشه از دستور کار مجلس خارج می شود.

لایحه پیوستن به FATF از دستور کار مجلس خارج می شود

به گزارش خبرنگار الف، بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در دستور کار روز یکشنبه 20 خرداد مجلس قرار داشت که با تقاضای 50 نماینده نماینده به مدت 2 ماه بررسی آن به تعویق افتاد.

هدف نمایندگان این بود که ابتدا تکلیف مذاکرات ایران با اروپا روشن شود و بعد این لایحه در دستور کار مجلس قرار گیرد.

شنیده های خبرنگار الف حکایت از این دارد که برخی از نمایندگان در تلاش هستند که این لایحه دیگر در صحن مجلس مطرح نشود و برای همیشه از دستور کار مجلس خارج شود.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با تائید این خبر گفت: بر اساس اطلاعاتی که ما داریم» لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم» به هیچ وجه در صحن مجلس مطرح نخواهد شد.

وی با اشاره به سرنوشت لوایح چهار قلو در مجلس گفت: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم و لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) به لایحه چهار قلو معروف هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: سه لایحه مذکور در مجلس مصوب شد اما بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسمFATF در دستور کار روز یکشنبه 20 خرداد مجلس قرار داشت که با تقاضای نمایندگان به مدت 2 ماه بررسی آن به تعویق افتاد تا تکلیف مذاکرات ایران با اروپا روشن شود.

کریمی قدوسی با بیان اینکه نمایندگان انتقادات تندی به این لایحه دارند، تصریح کرد: این لایحه با اصول و ارزشهای ما و همچنین با منافع ملی ما در تعارض است و به همین دلیل از دستور صحن مجلس خارج می شود و دیگر در مجلس مطرح نمی شود.

وی گفت: تکلیف سه لایحه دیگر را مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خود تعیین می کنند.