همه چیز درباره ارتودنسی در دندان پزشکی

گروه عکس الف،   3970418120

یکی از روش های که افراد برای بدست آوردن زیبایی دندان هایشان از آن استفاده می کنند ، ارتودنسی می باشد. ولی آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که فواید ارتودنسی چیست و چرا بیشتر افراد به سراغ این روش می روند؟

فواید ارتودنسی دندان ها

اگر دندان های شما بر روی یکدیگر قرار گرفته باشند ،شما می توانید با استفاده نمودن از متخصص ارتودنسی آن ها در جاهای مناسب و صحیح در درون فک قرار بدهید. در نهایت نیروی که بعد از جویدن و گازدن بروی ریشه ها وارد می گردد نیز به صورت یکسان و برابری خواهد بود اما اگر دندان ها بر روی یکدیگر باشند و البته بین آن ها نیز فاصله وجود داشته باشند و ارتودنسی برای آنها شکل نگیرد این نیرو نمی تواند در همه ی قسمت ها یکسان باشند و همین امر سبب ایجاد مشکلاتی برای شما خواهد شد.

بارها دیده شده که فشارهای بیش از اندازه ی به برخی ریشه ها و دندان ها در زمان خوردن غذا یا حتی تلفظ وارد می شود و در مقابل به برخی دیگر از دندان ها اصلا فشاری وارد نمی گردد و در نهایت وجود چنین امری آسیب پذیری دندان ها و ضعیف شدن آن ها را به همراه خواهد داشت. با استفاده نمودن از دکتر اردتونسی شما می توانید به فرم صحیح دندان های خود برسید و دیگر مشکلاتی از این قبیل را نداشته باشید.

یکی از نکات جالبی که در مورد ارتودنسی باید بدانید این است که شما پس از انجام آن راحت تر می توانید دندان های خود را تمیز کنید.

بعد از اینکه عمل ارتودنسی به پایان رسید و دستگاه ارتودنسی کاملا از دهان خارج شد و دندان ها بر سرجاهای اصلی شان در فک قرار گرفته اند شما به سادگی می توانید دندانهایتان را تمیز نمایید البته نباید فراموش کنید که میزان عمر دندان های شما را نیز افزایش میدهد.

عوارض ارتودنسی

بهتر است در مورد ارتودنسی بدانید که حتما باید نزد متخصص ارتودنسی انجام شود چون اگر به صورت غیرعلمی و عملی اشتباه صورت بگیرد می تواند برای شخص عوارضی را به دنبال داشته باشد.

فراموش نکنید که داشتن دندان های سالم و زیبا می تواند سبب ایجاد اعتماد به نفس شما نیز گردد. اگر به دنبال متخصص ارتودنسی در غرب تهران هستید کلیک کنید.