ترامپ به مراسم تحلیف رئیس جمهوری مکزیک دعوت می شود

گروه جهان الف،   3970415050 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
ترامپ به مراسم تحلیف رئیس جمهوری مکزیک دعوت می شود

رئیس جمهوری تازه منتخب مکزیک در بحبوحه اختلافات واشنگتن و مکزیکو سیتی بر سر دیوار مرزی و پیمان نفتا گفت که از ترامپ برای شرکت در مراسم تحلیف خود دعوت می کند.
به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهوری منتخب مکزیک گفت که قصد دارد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به همراه جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به مراسم تحلیف خود دعوت کند.
این اظهارات منتخب چپ گرای ریاست جمهوری مکزیک در حالی است که دولت ترامپ بر سر ساخت دیوار مرزی با این کشور و همچنین تعرفه واردات کالا اختلافات عمیقی با مکزیکو سیتی دارد.
مکزک همچنین با آمریکا پیرامون پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) اختلاف نظر دارد. ترامپ از زمان انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مخالف این پیمان بوده و خواستار بازبینی و اصلاح و در غیر این صورت خروج از آن است.
روز دوشنبه ترامپ و اوبرادور که پیشتر شهردار مکزیکو سیتی بود، به صورت تلفنی گفت و گو و پیرامون مهاجرت و پیمان نفتا تبادل نظر کردند.
اوبرادور همچنین درباره رویکرد دولت آینده اش پیرامون ونزوئلا بیان داشت که سیاست دولت وی در این باره «عدم دخالت» خواهد بود.
«عدم دخالت» در امور دیگر کشورها اساس سیاست خارجی مکزیک را تشکیل می دهد اما دولت «انریک پنیا نیتو» رئیس جمهوری فعلی این کشور بارها «نیکلاس مادورو» همتای ونزوئلایی خود را مورد انتقاد شدید قرار داده است.
براساس گزارش های رسمی، اوبرادور نامزد چپگرای انتخابات ریاست جمهوری مکزیک با کسب بیش از 53 درصد آرا پیروز این انتخابات شد.
وی پس از پیروزی اعلام کرد که تغییرات بنیادین در مکزیک در راه است و اینکه دولتش نظم مالی در این کشور را حفظ خواهد کرد.
رئیس جمهور آتی مکزیک تاکید کرد که برای جلوگیری از فساد مالی و از بین بردن اقدام های غیرقانونی، قراردادهای منعقد شده تحت اصلاحات امور انرژی در این کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.