دعوت رئیس‌جمهور منتخب مکزیک از ترامپ برای حضور در مراسم تحلیف

گروه جهان الف،   3970415008

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس‌جمهور منتخب مکزیک ضمن دعوت از دونالد ترامپ برای حضور در مراسم تحلیف، گزینه پیشنهادی خود را برای سمت وزیر خارجه اعلام کرد.

به گزارش فارس، چهار روز پس از پیروزی نامزد چپگرا در انتخابات ریاست جمهوری مکزیک، رئیس‌جمهور منتخب در نشستی خبری گفته که دونالد ترامپ را به مراسم تحلیف خودش دعوت می‌کند.

در حالی که بین آمریکا و مکزیک بر سر مسائلی از قبیل ساخت دیوار مرزی و تاکید دونالد ترامپ بر اینکه مکزیک باید پول این دیوار را بدهد از یک سو و جنگ تعرفه‌های واشنگتن علیه مکزیک از سوی دیگر سبب تنش‌ها در روابط این دو کشور همسایه شده، انتخابات ریاست جمهوری مکزیک برگزار شد.

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» نامزد چپ گرا توانست با کسب بیش از ۵۳% از آرا ضمن کنار زدن رقبا در انتخابات ریاست جمهوری مکزیک پیروز شود.

رئیس‌جمهور منتخب مکزیک که قرار است اول دسامبر (۱۰ آذر) با برگزاری مراسم تحلیف کار خود را آغاز کند، عصر امروز پنجشنبه به وقت محلی در کنفرانی خبری درباره مسائلی از قبیل نامزد خود برای سمت وزارت خارجه و همچنین دونالد ترامپ صحبت کرد.

اوبرادور با تاکید بر تمایلش برای حضور رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم تحلیفش گفت که «رئیس‌جمهور ترامپ دعوت خواهد شد».

رئیس‌جمهور منتخب مکزیک همچنین «مارسلو ابرارد» شهردار سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ پایتخت این کشور را به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای سمت وزارت خارجه اعلام کرد.