مطالبات استانی صدا و سیما از رئیس جمهور

علی دارابی، گروه فرهنگی الف،   3970404028 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
مطالبات استانی صدا و سیما از رئیس جمهور

چهارشنبه گذشته ۲۸ خرداد ۹۷ جلسه مشترک مسولان صدا و سیما با رئیس جمهور و تنی چند از معاونان و مشاوران رئیس جمهور بود. این ملاقات سه ساعت به طول کشید

جلسه در فضای صمیمی و همدلی بود. در بخش اول جلسه حدود 1/5ساعت رئیس و چندتن از معاونان سازمان از جمله من به عنوان معاون اموراستان ها صحبت کردیم.

بخش دوم جلسه سخنان آقایان نهاوندیان (معاون اقتصادی)، واعظی (رئیس دفتر) نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) آشنا (مشاور رئیس جمهور) و حجه الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهور بود. معاونان سازمان گزارشی از عملکرد و برنامه های آینده و نیازهای حوزه کاری خود را مطرح کردند. نوبت که به من رسید گفتم: از ۱۵۰ شبکه رادیویی- تلویزیونی سازمان که به بیش از ۳۵ زبان فراملی برنامه تولید و پخش می کنند بالغ بر ۷۰ شبکه در استان ها است . ۳۱ شبکه استانی، ۳ شبکه محلی (آبادان، کیش، مهاباد)، ۶ رادیو شهری (بروجرد، دزفول، مراغه، رفسنجان، زابل، مریوان) و رادیو زیارت (رادیو ملی) است. در ادامه بر کارکردهای شبکه های مزبور پرداخته؛

افزایش همبستگی و اتحاد ملی، ارتقاء ضریب امنیتی کشور ، بالا بردن تعلق و احساس وفاداری مردم و اقوام ایرانی به کشور و انقلاب. ما در کشوری زندگی می کنیم که ۱۶ زبان و لهجه دارد با تنوع قومی، مذهبی و نژادی، افزون بر این ایران کشوری است که در همسایگی خود ۱۴ کشور با ۹ زبان و لهجه را دارد. مبادلات برنامه ای و تولید برنامه های مشترک و صدور پیام معنوی انقلاب و توسعه و عمران ایران برای کشورهای همسایه مهم است و این بیانگر نقش مهم شبکه های استانی است .

اگر بدنبال توسعه تروریسم و گردشگری، رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال هستیم همه و همه در شبکه های استانی معنی می دهد.
در ادامه صحبت هایم افزودم شبکه های استانی همراه با مردم و همگام با مسولان است . سفرهای استانی دولت و رئیس جمهور را گسترده پوشش میدهد. مقامات و مسولان اجرایی در استان ها معمولا از همکاری و مشارکت صداوسیما برخوردارند و برای کارها و فعالیت های خود همواره از صدا و سیمای مراکز قدردانی داشته اند. و در خاتمه از رئیس_جمهور محترم سه درخواست کردم:

1- دستور دهید یک درصد بند چ ماده ۳۷ قانون برنامه توسعه در استان ها که برای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و تبلیغات است به صداوسیمای مراکز اختصاص داده شود.

2- امسال که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است بیش از ۵۰۰۰ نقطه کشور از پوشش سیگنال رسانی دیجیتال محروم است. دولت با اقدام جهادی وارد شود و امسال جشن پایان سیگنال رسانی در سراسر کشور را شاهده باشیم. و به عنوان رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد نقلاب اسلامی در صداوسیما از جناب عالی (رئیس جمهور) درخواست دارم که دولت در مرکز و سراسر کشور برای انعکاس خدمات و دستاوردهای نظام همکاری بایسته ای با صدا و سیما داشته باشد.

3- موافقت نمائید که در سفرهای استانی دولت «ردیف اعتباری ویژه ای برای صدا و سیما مراکز استان ها» اختصاص داده شود تا از این محل بتوانیم سریال ها و مجموعه های فاخر نمایشی، استودیوهای بزرگ HD ، دفاتر خبری، رادیو شهری، که مقامات محلی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست مکرر دارند پاسخ دهیم.

 آقای روحانی رئیس جمهور نیز در ابتدا با تشکر از رئیس و معاونان و مسئولان صداوسیما به نقش و اهمیت رسانه_ملی پرداخت که چون در رسانه ها بازتاب داده شده است از ذکر آن خودداری می کنم.

روحانی :صدا و سیما در خط مقدم مبارزه با دشمن است

رئیس_جمهور گفت: رقابت انتخاباتی در ایران دائمی شده است و این خیلی زیانبار و پر هزینه شده است نامزدها که در انتخابات شرکت می کنند همه برای پیروزی می آیند و گویا کسی خودش را برای شکست آماده نمی کند در حالی که باید اخلاق شکست را با همه داشته باشیم.

آقای روحانی گفت: وارد شرایط ویژه ای شده ایم: اسرائیل مرتب آمریکا را تحریک می کند رژیم های افراطی کشورهای عربی هم همینطور از سوی دیگر باید همه بدانیم دشمنی آمریکا و اسرائیل که با ایران تازگی ندارد از ابتدای پیروزی انقلاب بوده است آنان با استقلال، آزادی، حکومت اسلامی و نظام اسلامی که در ایران است مخالف اند. آمریکایی ها از این که انقلاب اسلامی در دنیا تاثیر داشته است و افکار عمومی جهانی را متاثر کرده است عصبانی و ناراحت هستند لذا تحریم ها، تهدیدها همواره بوده است. ما باید در شرایط کنونی مراقب باشیم که در «دام جنگ روانی» دشمن قرار نگریم.

بی تردید ملت ایران چون گذشته مقاوم و با صلابت در برابر زیاده خواهی خواهد ایستاد. و این بار نیز دشمنان چون گذشته موفق نخواهند شد. اما همه باید با وحدت نقشه های دشمنان را بر ملاء کنیم و جنگ روانی که آنان بپا کرده اند را خنثی نماییم.

دولت مصمم است که به نیازهای ضروری زندگی مردم صدمه وارد نشود. تولید جریان داشته باشد. اشتغال و رونق کسب و کار در کشور صورت گیرد.

آقای روحانی گفت: باید گلایه ها را کنار گذاشت. همه باید کنار هم باشیم. و همه باید احساس کنند صداوسیما متعلق به همه مردم و همه جناح ها است.چرا که صدا و سیما در خط مقدم مبارزه با دشمن است او گفت: ملت_ایران در شرایط سخت نشان داده اند که با امید به خدا، شجاعت و مدیریت رهبری، هماهنگی قوای سه گانه، همدلی رسانه ها به خصوص رسانه ملی از بحران ها عبور کرده اند و ما به مردم اطمینان میدهیم که نخواهیم گذاشت دشمنان در تحریم ها و نقشه های شومی که دارند موفق شوند.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین