سردار صفوی :نیروهای مسلح اساس حفظ و بقاء کشور هستند

گروه سیاسی الف،   3970403137

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: نیروهای مسلح اساس حفظ و بقاء هر کشور و حکومت هستند.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر رحیم صفوی  در جمع کارکنان نیروهای مسلح استان فارس، گفت: هدف اساسی و غیر قابل تغییر هر دولت و حکومتی حفظ بقاء ملی، استقلال، تمامیت ارضی، ارزش ها و منافع ملی آن کشور است .

وی گفت: هر دولتی به دنبال پیشرفت و آبادانی، تامین رفاه و آسایش عمومی، تامین نیازمندی های اساسی و ارتقاء جایگاه دولت،‌ ملت و کشور در عرصه منطقه ای و جهانی است .

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه این هدف اساسی بر اثر جنگ ها به شدت مورد تهدید قرار می گیرد، افزود: نمونه بارز آن صهیونیست ها هستند که سرزمین های فلسطین را تصرف و تمامیت ارضی آنها را به خطر انداخته اند .

صفوی افزود: بین دولت و حکومت تفاوت وجود دارد در دولت یک نفر به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود و پس از دوره ای کنار می رود اما حکومت ها دوام طولانی تری دارند .

وی نیروهای مسلح را اساس دوام و بقای حکومت عنوان کرد و افزود: اگر کشوری نیروهای مسلح قوی نداشته باشد، توسط کشوری دیگر اشغال و حکومت آن بر انداخته خواهد شد .

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از خصوصیات یک فرمانده خوب اشاره کرد و گفت: فرمانده موفق و الگو در نیروهای مسلح باید در اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار و عملکرد نمونه باشد .

صفوی با بیان اینکه یک فرمانده خوب باید در اندیشه و تفکر خدا محور، قرآن محور و به معنای واقعی مومن باشد، افزود: قدرت ایمان در برابر مادیات مثل اشعه خورشید در برابر کوهی از برف و یخ است .

وی افزود: امام راحل با قدرت ایمان و معنویت خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و پس از آن جنگ را به خوبی هدایت کرد .

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان ماهیت جنگ های آینده را تکنولوژیک دانست و داشتن دانش نظامی، انتظامی و همچنین مجهز بودن به علم روز دنیا را از دیگر خصوصیات یک فرمانده خوب در نیروهای مسلح عنوان کرد .