کتک خوردن وحشتناک دانش آموز 14 ساله به دست معلم

گروه اجتماعی الف،   3970403122 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دست پسرم در اثر ضربات معلمش درد زیادی داشت و ما اول فکر کردیم شاید دچار کوفتگی شده و چیز مهمی نیست. ولی وقتی به درمانگاه مراجعه کردیم، متوجه شدیم که دست پسرم شکسته و آن را گچ گرفتیم.

به گزارش رکنا، در گذشته‌های نه چندان دور پای دانش آموزانی که به هر دلیل مستحق تنبیه بودند را به چوبی می‌بستند و با کمربند و ترکه بر کف پایش می‌زدند تا یادش بماند که مدرسه جای شیطنت و تنبل بازی نیست، برخی دیگر از معلمان با تکه چوبی که همیشه در دست داشتند بر سر دانش آموزان می زدند تا شاید ادب شود، اما دیگر سال هاست که تنبیه بدنی دانش‌آموزان به صورت رسمی، عرفی و قانونی در مدارس ممنوع شده و هیچ معلمی و مسوول مدرسه ای حق ندارد به هر دلیل از تنبیه بدنی استفاده کند.

همچنین ماده 76 این آیین نامه نیز عنوان کرده است: دانش‌ آموزان‌ متخلفی‌ که‌ راهنمایی‌ها و چاره‌جویی‌های‌ تربیتی‌، در آنها مفید و موثر نمی‌افتد، با رعایت‌ تناسب‌ به‌ یکی‌ از روشهای‌ زیر مورد تنبیه‌ قرار می‌گیرند:بر اساس ماده 77 آیین نامه اجرایی مدارس، اعمال‌ هرگونه‌ تنبیه‌ دیگر از قبیل‌ اهانت‌، تنبیه‌ بدنی‌ و تعیین‌ تکالیف‌ درسی‌ جهت‌ تنبیه‌ ممنوع‌ است‌ و در اعمال‌ تنبیهات‌ نباید بین‌ دانش‌ آموزان‌ تبعیض‌ و استثنایی‌ قائل‌ شد.

1- تذکر و اخطار شفاهی‌ به‌ طور خصوصی‌.

2- تذکر و اخطار شفاهی‌ در حضور دانش‌ آموزان‌ کلاس‌ مربوط.

3- تغییر کلاس‌، در صورت‌ وجود کلاس‌های‌ متعدد در یک‌ پایه‌ با اطلاع‌ ولی‌ دانش‌ آموز.

4- اخطار کتبی‌ و اطلاع‌ به‌ ولی‌ دانش‌ آموز.

5- اخراج‌ موقت‌ از مدرسه‌ با اطلاع‌ قبلی‌ ولی‌ دانش‌آموز، حداکثر برای‌ مدت‌ سه‌ روز.

6- انتقال‌ به‌ مدرسه‌ دیگر.

*اصرار به تنبیه بدنی حتی با مشت و لگد

اما گویا برخی از معلمان یا همچنان تفکرات دوران چوب و فلک را دارند و یا اطلاعی از قوانین و مقررات ندارند که همچنان برای تربیت از روش های کتک زدن و هل دادن و ... استفاده می کنند. در یکی از اتفاقاتی که اخیرا توسط یکی از این معلمان بی خبر از قوانین برای تنبیه یک دانش آموز در یکی از مدارس قم(نام مدرسه محفوظ) رخ داده دست کودک آسیب جدی دیده است.

«دانیال» دانش آموز 14 ساله قمی که بر اثر تنبیه بدنی معلم، از ناحیه دست دچار آسیب شده می گوید: روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه بود که با دوستم قرار گذاشتیم بعد از تعطیلی مدرسه جلوی درب مدرسه با هم سوار اتوبوس شده و به خانه برگردیم. اما او نیامد و من به داخل مدرسه برگشتم که دیدم وی پیش معلممان آقای ... ایستاده است.

این دانش آموز می‌افزاید: برای همین جلو رفتم و به دوستم گفتم بیا به خانه برگردیم که یک‌دفعه همان معلم من را هل داد و وقتی پرسیدم که آقا این چه کاری است که می‌کنید، گفت دارم شوخی می کنم. بعد کمی رفتیم جلوتر که یکی از بچه پشت سر ایشان شوخی کرد که به طبع بنده هم خنده ام گرفت.

وی ادامه می‌دهد: به همین خاطر، معلم من را به زمین انداخت و با مشت و لگد به پهلویم ضربه زد و بعد من را بالا آورد و یک سیلی هم به صورتم زد که دوستانم گفتند «آقا چیکار می کنی؟!». معلم هم در جواب آنها گفت «این داره نقش بازی می‌کنه». بعد من را هل داد و به نرده های راه پله خوردم و می خواست از پله‌ها به پایین پرتم کند که من جاخالی دادم و پای او رد شد.

دانیال خاطرنشان می‌کند: سریع از پله‌ها به پایین رفتم و گفتم: از شما شکایت می کنم که در جواب گفت «برو هر ... که می‌خوای بکن، من آشنا دارم". بلافاصله پیش آقای معاون رفتم و با وجود اینکه دل درد داشتم، ماجرا را برایش تعریف کردم که گفتند: بیا صحبت کنیم...

کتک خوردن وحشتناک دانش آموز 14 ساله به دست معلم قمی + عکس

 

*زدمش تا ادب شود

پدر «دانیال» می‌گوید: وقتی پسرم از مدرسه برگشت، ما از دیدن کبودی صورتش شوکه شدیم و ماجرا را جویا شدیم. پسرم هم برای ما تعریف کرد که چه اتفاقی در مدرسه برایش رخ داده است.

«علی اکبر.ق» می‌افزاید: دست پسرم در اثر ضربات معلمش درد داشت و ما اول فکر می کردیم شاید دچار کوفتگی شده و چیز مهمی نیست. وقتی روز بعد به درمانگاه مراجعه کردیم، متوجه شدیم که دست پسرم شکسته و آن را گچ گرفتیم.

وی ادامه می‌دهد: وقتی روز شنبه بعد از آن اتفاق به مدرسه برای شکایت این موضوع مراجعه کردم، ناظم مدرسه به خاطر یک سری معذوریت ها اطلاعاتی از معلم خاطی به بنده نداد و گفت روز دوشنبه که آقای ... (معلم خاطی) در مدرسه حضور دارد تشریف بیاورید تا موضوع را حل کنیم.

پدر این دانش آموز بیان می‌کند: وقتی دوشنبه به مدرسه مراجعه کردم، بدون هیچ توهین و تندی و خیلی منطقی با معلم خاطی صحبت کردم و علت این کارش را جویا شدم. اما وی به صورت کاملا تهاجمی به بنده گفت زدمش تا نقش تربیتی بنده ایفا شود.

وی تصریح می‌کند: بنده به مراجع قانونی مراجعه کردم تا بلکه از این طریق بتوانیم این موضوع را حل کنم. شکایتم را در سایت آموزش و پروش ثبت کردم و منتظر شدم تا ببینم نتیجه چه می‌شود. حتی انتظار داشتم تا مدیر و ناظم مدرسه هم به عنوان مسوولان این محیط آموزشی بنده را همراهی کنند.

علی اکبر.ق یادآور می‌شود: 45 روز طول کشید و هر دفعه به سایت آموزش و پرورش مراجعه می کردم، با این جواب که با معلم مصالحه شده و پرونده مختومه است تا رای دادگاه برسد، مواجه و هر دفعه نیز با جواب سربالا روبه‌رو می شدم.

پدر این دانش آموز قمی خاطرنشان می کند: به شعبه 22 دادیاری مراجعه کردم و آنجا هم فیلم دوربین‌های مدرسه را خواستند و وقتی بنده از مدیر مدرسه خواستار آن شدم، وی از دادن فیلم به بنده امتناع کرد و با وجود اینکه خودش این فیلم را دیده بود، گفت که چنین فیلمی وجود ندارد.

وی می گوید: حتی وقتی دادیار، شاهدان ماجرا را برای حضور خواستند، هیچ یک از شاهدان حاضر به حضور در آنجا نشدند. اطلاعاتی که بنده به مسئول پرونده دادم، اطلاعاتی بود که پسرم به بنده داده بود و من هم آنها گزارش کردم. البته بنده انتظار داشتم تا مدرسه و آموزش و پرورش بیشتر به این موضوع رسیدگی کنند که متاسفانه اینطور نشد.

*پرونده همچنان در حال بررسی است

محمود مطهری در این باره اظهار کرد: والدین دانش آموز «دانیال.ق» ادعاهایی مبنی بر تنبیه بدنی فرزندشان توسط معلمش کرده‌اند، منتهی باید از هر دو طرف ماجرا دعوت به عمل آمده تا از صحت و سقم ماجرا باخبر شویم.

رئیس هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش قم، افزود: اگر تبیهی اتفاق افتاده باشد، ما طبق مقررات با همکار خود برخورد کرده و طبق قانون برای وی مجازات تعیین می کنیم. چراکه تنبیه بدنی در هر شرایطی خلاف مقررات است.

البته پیگیری ها حاکی است که هنوز اتفاق خاصی در رسیدگی به این پرونده از سوی آموزش و پرورش صورت نگرفته است.

تلاش برای مصاحبه با معلم و مدیر مدرسه هم به جایی نرسید؛ هرچند طبق گفته پدر دانیال معلم خاطی و مسوولان مدرسه برخوردهای دوگانه ای در مواجهه با این موضوع پس از پیگیری رسانه ای داشتند. از یک سو معلم خاطی اقدام به دلجویی از خانواده کودک کرده و حتی تلاش داشته با پرداخت حق الزحمه خبرنگار (!!!) مانع از انتشار این گزارش شود و از سوی دیگر در هنگام مراجعه مادر دانیال به مدرسه برخورد بدی با وی صورت گرفته است.

پاسخ دقیق از سوی مسوولان آموزش و پرورش در رسیدگی به پرونده این معلم خاطی است و در صورت عدم ارائه پاسخ این حق شهروندان قمی است که بدانند این اتفاق در کدام یک از مدارس شهر قم و توسط کدام یک از معلمان خاطی صورت گرفته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۰۱۰۹۱۱۵:۱۹:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۳
این دانش اموز چکار کرده بوده مگر؟ یک سوال اگر یک دانش اموز فحش ناموسی به معلم بدهد معلم باید چه کند؟
محمدی۴۰۱۲۱۹۱۵:۵۸:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۳
وقتی در استخدام اشخاص برای امر آموزش و تربیت مسایل روانشناسی، سلامت روحی و اخلاقی در نظر گرفته نشود، نتیجه اش این می شود که افراد فاقد صلاحیت وارد آموزش و پرورش می شوند.
ناشناس۴۰۱۳۹۴۱۷:۱۴:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۳
گاهی هم بچه ها بسیار پررو و بی ادب هستند.
اتا۴۰۱۵۰۳۱۸:۰۰:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۳
چوب معلم گله. اگر این تنبیه ها نباشه جامعه ولنگار میشه. مثل الان
تبریزی۴۰۱۵۴۷۱۸:۲۰:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۳
1- تذکر و اخطار شفاهی‌ به‌ طور خصوصی‌. 2- تذکر و اخطار شفاهی‌ در حضور دانش‌ آموزان‌ کلاس‌ مربوط. 3- تغییر کلاس‌، در صورت‌ وجود کلاس‌های‌ متعدد در یک‌ پایه‌ با اطلاع‌ ولی‌ دانش‌ آموز. 4- اخطار کتبی‌ و اطلاع‌ به‌ ولی‌ دانش‌ آموز. 5- اخراج‌ موقت‌ از مدرسه‌ با اطلاع‌ قبلی‌ ولی‌ دانش‌آموز، حداکثر برای‌ مدت‌ سه‌ روز. 6- انتقال‌ به‌ مدرسه‌ دیگر. کسایی که این حرفا رو نوشتن تا حالا تو هیچ کلاسی نرفتن. اینا رو پشت میز نشین های اداره ها می شینن می بافن. همونی که اینا رو نوشته بفرستش کلاس بگو با همین دستورالعمل هایی که نوشتی کلاس رو اداره کن. مطمئن باشین بعد از یک ساعت میاد می گه حق با شماست من اشتباه کردم!!! حالا چرا اینها غیرعملی ان؟ به ترتیب دلیل هر کدوم رو می گم: 1 - وقتی یه نفر یا چند نفر نظم کلاس رو به هم می زنن شما نمی تونی صبر کنی تا آخر کلاس بعد صداش کنی خصوصی باهاش حرف بزنی! این کار یعنی هر جلسه چند نفر نظم کلاس رو به هم بزنن تو هم هیچی نگی و هیچ جلسه ای نتونی تدریس کنی! 2 - گزینه 2 در مورد همه کار نمی کنه. بعضی ها خیلی پر رو هستن و معمولا بیش از یک دانش اموز بی نظمی می کنن و نمی شه به همه تذکر داد و خیلی وقتا تذکر شفاهی اثری نداره. 3 - گزینه 3 که کلا به دلایل زیاد بی خوده و عملی نیست. 4 - گزینه 4 مستلزم اینه که دانش اموز رو بفرستی دفتر ولی وقتی این کار رو می کنی تو بعضی مدارس که مدیر و معاون همکاری نمی کنن و حال کار کردن ندارن معلم رو متهم به کلاس داری ضعیف می کنن بنابراین معلم مجبور می شه خودش دست به کار بشه و با دانش اموز برخورد فیزیکی کنه. 5 - گزینه 5 که همون مشکل گزینه 4 رو داره و معمولا مدیران از این گزینه استفاده نمی کنن. 6 - گزینه 6 هم خیلی دور از ذهنه. و اما راه حل: تنها راه حل دادن مدیر و معاون خیلی قوی به مدارسه که با معلم ها همکاری کنن و وقتی معلم دانش اموز رو می فرسته دفتر به جای حرف دراوردن پشت معلم باهاش همکاری کنن و گزینه های 4 و 5 و 6 رو عملا اجرا کنن. حالا بماند که مدارس روستایی که بی انضباط ترین دانش آموزان رو دارن معاونی بهشون تعلق نمی گیره به بهانه اینکه تعداد دانش اموزان کمه در حالی که هر دانش اموز روستایی بیشتر از 10 دانش آموز شهری ازت انرژی می بره! خیلی از مدارس از داشتن مدیران بسیار ضعیف و از زیر کار در رو رنج می برن که به جای شایستگی فقط با گارتی بازی و آشنا بازی مدیر و معون شدن و انتظار دارن معلم به تنهایی و فقط با حرف زدن بتونه از عهده هر دانش اموز ناهنجاری بربیاد. مشکل همیشگی کشور ما: پارتی بازی و عدم شایسته سالاری.
ناشناس۴۰۱۸۱۷۲۰:۴۷:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۳
برادر درسته اغلب این موارد به ضعف مدیر بر می گردد یعنی قاطعیت برخورد با دانش آموزان و معلمان متخلف را ندارد دبیر بازنشسته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین