کفپوش آنتی استاتیک اپوکسی

گزارش بازرگانی گروه اقتصادی الف،   3970403100

سالن های تولیدی و سالن های انبار که در معرض مواد شیمیایی حساس هستند و همچنین مکان هایی که از دستگاه های الکتریکی بسیار حساس (مانند اتاق های جراحی) استفاده می کنند، معمولا بار الکتریکی ساکن که بر روی سطح تجمع می کند باعث ایجاد اختلال بر روی دستگاه ها و همچنین باعث ایجاد جرقه و آتش سوزی در سالن های مواد شیمیایی می شوند. کفپوش اپوکسی به طور معمول عایق الکتریسیته بوده و باعث ایجاد تجمع بار الکتریکی بر روی سطح می شود. اما یکی از خصوصیات مهم کفپوش های اپوکسی این است که قابلیت ایجاد رسانایی در آن وجود داشته و برای این منظور نیز می توان آن را فرموله و استفاده نمود.

 

بدین منظور برخی مواد افزودنی به کفپوش اپوکسی اضافه شده و رسانایی آن افزایش پیدا می کند. به این نوع از کفپوش ها، کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک می گویند. روش اجرا در اپوکسی آنتی استاتیک نیز متفاوت بوده و در بین لایه ها سیم های مسی به صورت شبکه ای کار می شود که به earth وصل شده و بار الکتریکی تخلیه می گردد.

حداقل ضخامت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک سه میلیمتر می باشد. در ابتدا زیرسازی توسط پرایمر و لایه میانی اپوکسی بر روی سطح انجام می شود تا سطحی صاف و یکنواخت ایجاد شود. سپس سیم های مسی به صورت شبکه بر روی سطح اجرا شده و به ارت وصل می شود. پرایمر آنتی استاتیک بر روی سطح اجرا شده و لایه نهایی آنتی استاتیک اجرا می گردد. بار الکتریکی از کفپوش آنتی استاتیک عبور کرده و به سیم های مسی می رسند و از طریق سیم های مسی به زمین انتقال داده می شوند. قیمت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک نسبت به کفپوش معمولی حدود 50 درصد بیشتر بوده که بدلیل نحوه اجرا، مواد مصرفی و حساسیت بالای آن می باشد.

معمولا بعد از اجرای کفپوش آنتی استاتیک از دستگاه اندازه گیری مقاومت الکتریکی استفاده می شود تا میزان مقاومت الکتریکی سطح سنجیده شده و بایستی طبق استاندارد در رنج خاصی قرار گیرد تا مورد تایید واقع شود.

موارد کاربرد کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک در کارخانه های تولیدی مواد شیمیایی مانند انبارها و سالن های تولید حلال های شیمیایی, کارخانه های تولیدی مواد آتش زا و منفجره مانند سالن های تولید تجهیزات نظامی, اتاق های جراعی و عمل در بیمارستان ها, اتاق های سرور, اتاق های نگهداری تجهیزات کنترلی الکتریکی و تجهیزات اتوماسیون در کارخانجات بزرگ می باشد.

این نوع کفپوش قابلیت استفاده بر روی سطوح بتونی, فلزی, سنگ, سرامیک و موزاییک را دارا بوده و مانع از تجمع بارالکتریکی در سطح می شود. البته این موضوع باید مدنظر قرار گیرد که در محل اجرا حتما باید سیم Earth نسب شده باشد تا قابلیت آنتی استاتیکی کفپوش کارایی لازم را ایجاد نماید.

کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک به صورت کاملا یکپارچه و بدون هیچ درزی اجرا می گردد که علاوه بر کارایی آنتی استاتیک بودن باعث می گردد آلودگی بر روی سطح نیز تجمع نداشته و به راحتی نیز تمیز شود. به همین دلیل در بیمارستانها و اتاق های تمیز کارایی بسیار بالایی دارد.

امروزه کفپوش های آنتی استاتیک رولی نیز در بازار موجود می باشد اما نسبت به کفپوش های اپوکسی مقاومت فشاری, راحتی تمیز کردن, جرم پذیری بسیار پایین تری داشته و همچنین هزینه آن نسبت به هزینه کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک تقریبا 1.5 برابر برآورد می گردد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین