از مجلس ششم تا مجلس دهم

معین الحق، گروه تعاملی الف،   3970403035 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
از مجلس ششم تا مجلس دهم

در طول سال های بعد از انقلاب می توان مجلس ششم را یکی از ضعیف ترین دوره های مجلس قانون گذاری دانست. مجلسی که بجای رسیدگی به امور اصلی کشور در بسیاری مواقع در پی اهداف و اغراض سیاسی بود و کارش به جایی رسید که نامه جام زهر را به رهبر معظم انقلاب نوشت و در اخر هم با تحصن و استعفا به کار خود خاتمه داد و این رییس مجلس ششم بود که سخنان برخی نمایندگان را صدای رادیو اسرائیل مقایسه کرد و کشور را در مسائل هسته ای دچار مشکل ساخت.

اما مجلس دهم اگر چه که فاصله فراوانی با مجلس ششم دارد اما برخی رفتارهای مجلسیان دهم بی شباهت به رفتارهای مجلس ششم نیست. صحبت های چند روز قبل رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس دهم، صحبت هایی از جنس انتقاد با لحنی دلسوزانه و پدرانه بود. اینکه رفتارهای برخی نمایندگان نمادی از خود کم بینی، تردید، یاس و بی مبالاتی نسبت به مسائل کشور شده اند و یا تصویب قوانین غیر عملیاتی و خلاف مصالح ملی و یا تاثیر پذیری از رسوم و فرهنگ غربی در تنظیم قوانین که در این زمینه به مساله قوانین مربوط به خانواده اشاره کرده و فرمودند: "من ملاحظه کردم بعضی از قوانین مربوط به خانواده که در مجلس مطرح است و بحث می شود یا تصویب می شود، انسان احساس می کند که تحت تاثیر و اثرپذیری از رسوم غربی است"

بدون شک تاثیر پذیری نمایندگان از رسوم غربی در تقنین قوانین مخصوصا در حوزه خانواده و عدم توجه به فرهنگ اسلامی، از اسیب های جدی مجلس دهم می باشد. رفتار هایی که بجای رسیدگی به مشکلات اقتصادی که اولویت اول کشور است به مباحث فرعی و جناحی به هیچ وجه یک نقطه قوت برای مجلس دهم محسوب نمی شود.

اخلاق ناسازگار، عدم توجه به خرد منتقدان و نیز رفتارهای حاشیه ساز و بعضا دور از نزاکت نایب رئیسان مجلس هرگز به ابروی مجلس چیزی اضافه نمی کند. امید آن که نمایندگان محترم مجلس با بهره مندی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اشتباهات گذشته را جبران کنند و از عاقبت مجلس ششم عبرت بگیرند. نوشته حقیر نه از سر اغراض سیاسی بلکه به جهت دلسوزی و خیر خواهی آن عزیزان است و امید انکه این مجلس با تصحیح رفتار خود بتواند به یکی از مجالس ممتاز تاریخ جمهوری اسلامی تبدیل شود.