تغییر اقلیم یک میلیون فرصت شغلی را در کرمان قربانی کرد

گروه اقتصادی الف،   3970402201

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس با ارئه آماری عجیب اعلام کرد: تغییرات اقلیمی در استان کرمان طی سال جاری یک میلیون فرصت شغلی را به باد می دهد.

به گزارش مهر، شهباز حسن‌پور در جلسه کارگروه اشتغال کرمان اظهارداشت: استان کرمان طی سال های اخیر با خشکسالی و تغییرات اقلیمی دست و پنجه نرم کرده است و این روند در سال گذشته وضعیت را بدتر کرده است و فرصت های شغلی را در معرض خطر قرار داده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری پیش بینی می شود یک میلیون فرصت شغلی به همین دلیل از دست خواهد رفت.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی از روستاها مردم حتی برای تامین آب خوردن هم مشکل دارند و باید در این زمینه چاره اندیشی و زمینه های اشتغال جدید ایجاد کرد.

شهباز حسن‌پور گفت: کشاورزی و دامداری مهمترین عامل اشتغال در روستاهای استان کرمان است و همه این مشاغل با تنش جدی مواجه شده اند و کم آبی مشکل ساز شده است.

وی بر ارائه تسهیلات اشتغال زایی تاکید کرد و افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات باید سرعت عمل بیشتری داشته باشیم و مردم را حمایت کنیم.

حسن پور بیان کرد: وام های خود اشتغالی هنوز به دست مردم نرسیده است و تنها ۱۵ درصد از این تسهیلات پرداخت شده که این مساله مشکل ساز شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر اضافه کرد: ارائه تسهیلات به مردم به خصوص در روستاها و حمایت از آن ها در توسعه فضای کسب و کار تاثیر گذار است.