جلوگیری از ورود آمریکایی‌ها به کاشمر

گروه سیاسی الف،   3970402168 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دادستان کاشمر با بیان اینکه دستور داده شد که آمریکایی‌ها حق ندارند به این منطقه بیایند، افزود: با اختیارات قانونی که داشتیم از ورود این افراد جهت شکار به منطقه جلوگیری شد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا طالعی امروز در دومین روز از هفته قوه قضائیه در نشست خبری با خبرنگاران که در محلی دادگستری این شهرستان برگزار شد، همچنین از تشکیل کمیسیون حمایت از صنایع و سرمایه گذاری‌های مشروع برای اولین بار در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در این کمیسیون به مشکلات و اختلافات صنایع پرداخته می‌شود.

وی از ورود دادگستری به بی نظمی‌های اخیر در خصوص گرانی‌ها و تشکیل شورای تامین خبر داد و عنوان کرد: در این خصوص ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت آورده شد و اظهارات آن‌ها نیز در این خصوص شنیده شد.

طالعی آسیب‌های اجتماعی، تصرفات اراضی ملی، ساخت و ساز‌ها و تغییر کاربری‌های غیر مجاز، تصرفات بستر حریم رودخانه کوهسرخ را از دیگر مسائلی دانست که به آن‌ها ورود شده است.

جلوگیری از ورود آمریکائی‌ها به کاشمر

وی همچنین در خصوص ورود اتباع آمریکایی و صدور مجوز‌های شکاری که در بسیاری از شهر‌های کشور صادر و انجام شده بود، گفت: به رغم اینکه برای کاشمر هم این مجوز صادر شده بود، اما جلوی آن گرفته شد.

دادستان کاشمر با بیان اینکه دستور داده شد که آمریکایی‌ها حق ندارند به این منطقه بیایند، افزود: با اختیارات قانونی که داشتیم از ورود این افراد جهت شکار به منطقه جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه برای کاشمر جهت شکار پنج راس قوچ توسط دو نفر از اتباع آمریکایی مجوز صادر شده بود، بیان کرد: به خاطر رعایت برخی از مسائل طی نامه‌ای از محیط زیست خواسته شد از این اقدام پیشگیری کرده و اعلام کردیم که حق ورود اتباع آمریکایی به این شهرستان وجود ندارد.

طالعی بیان کرد: جای سوال است که وقتی آمریکا در سطح بین المللی دشمنی خود را به طور علنی اعلام می‌کند و تاکید براین مطلب دارد و اقدام هم می‌کند چرا باید اتباع آمریکایی به دومین شهر زیارتی استان و چهارمین شهر زیارتی کشور آمده و این اقدام را انجام دهند.

هشدار به اداراتی که وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند

وی در ادامه با اعلام اینکه دادستان به هر اداره، نهاد، ارگان و جای دیگری که احساس کند حقوق مردم و منافع عمومی در خطر است باید ورود کنند و خواهد کرد، بیان کرد: در خصوص حقوق عامه ورود جدی و قاطعانه خواهیم داشت.

طالعی با تاکید براینکه تمامی اقدامات نهاد‌ها و ادارات به طور جدی رصد می‌شود، گفت: تمامی ادارات و نهاد‌ها در برابر وظایف، حقوق و تکالیفی که در برابر مردم دارند باید پاسخگو باشند.

وی با اظهار تاسف از اینکه برخی از نهاد‌ها و ادارات وظایف خود را به نحو احسن انجام نمی‌دهند، بیان کرد: در این خصوص هشدار‌هایی داده شده و مکاتباتی با این مسئولان انجام داده‌ایم.

دادستان کاشمر با بیان اینکه اگر رویه بخواهید به همین طریق ادامه داشته باشد از نهاد‌های نظارتی و اختیارات قانونی خود استفاده خواهیم کرد، افزود: خوشبختانه پس از این صحبت‌ها شاهد تحرکاتی بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هرکجا کوتاهی و نقصی در کار باشد و ببینیم حقوق مردم دارد ضایع می‌شود بدون شک ورود خواهیم کرد و منطبق با قانون وظیفه خود را انجام خواهیم داد، رویکرد دستگاه قضایی را رویکرد عدالت محور دانست و اظهار کرد: منطبق با قانون و رویکرد عدالت محور وظایف خود را در سطح جامعه به بهترین نحو انجام خواهیم داد.

حجت دادستان با شورائیان

وی در ادامه به اتفاقات اخیر شورای شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه اختلافات موجب شده حقوق مردم ضایع شود.

دادستان کاشمر با بیان اینکه با تمامی اعضاء شورای شهر و شهردار صحبت شده است، بیان کرد: به دلیل اینکه با جلسات برگزار شده اختلافات برطرف نشد از رسانه‌ها خواسته شد منطبق بر موازین و مستندات قانونی که ارائه گردید اقداماتی را در جهت ایجاد وحدت انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه به شورائیان هم اعلام کرده‌ایم که اگر بخواهد این اقدامات به گونه‌ای ادامه یابد که اخلال در نظم عمومی ایجاد کند دادسرا براساس قانون به ناچار ورود خواهد کرد، افزود: تمامی مشکلات اعضاء باید در درون شورا حل و فصل شود نه اینکه به درون جامعه کشیده شود.

طالعی شورا را پارلمان مردمی و نمادی از دموکراسی دانست و اظهار کرد: این اختلافات و انتقادات است که موجب رشد می‌شود، اما مشکلات باید در درون شورا حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه از اعضاء خواسته شده سوالات در دورن شورا مطرح شود و از سویی شهردار باید پاسخگو باشد، بیان کرد: براساس قانون نظارت شورا نباید به گونه‌ای باشد که اخلال در کار شهرداری ایجاد کند. اگر روند به گونه‌ای باشد که اخلال در نظم عمومی ایجاد شود به عنوان مدعی‌العموم و نماینده مردم وظیفه دفاع از حقوق عمومی را داشته و از تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم عمومی جلوگیری خواهم کرد.

طالعی همچنین در خصوص طرح مسائل مربوط به شورائیان در فضای مجازی گفت: در این خصوص دو پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه فارغ از جناح بندی‌های سیاسی دستگاه قضایی کار خود را در این خصوص براساس قانون انجام خواهد داد، بیان کرد: اگر در این خصوص قرار مجرمیت صادر شود پرونده را به دادگاه ارسال می‌کنیم و اگر منع تعقیب صادر شود به افراد صادر می‌گردد.

دادستان کاشمر با اشاره به اینکه مردم در انتخابات اعضاء شورا به یک لیست سیاسی رای نداده‌اند و بهترین‌ها را انتخاب کرده‌اند، افزود: مردم از شورائیان و نه کار سیاسی انتظار خدمت دارند.

وی با بیان اینکه به شهردار، شوراییان و تمامی مسئولان اعلام کرده ایم اگر براساس دو مولفه منطبق بر منافع عمومی و قانون کار نکند مورد حمایت ما نخواهد بود.

موضوع دکل‌های استادیوم مربوط به ریاست قبلی است

وی در ادامه به وضعیت دکل‌های استادیوم آزادی کاشمر اشاره کرد و گفت: این موضوع مربوط به مدیر قبلی اداره ورزش و جوانان کاشمر و در زمان سفر ریاست جمهوری زمان آقای احمدی نژاد بوده است.

طالعی با اشاره به اینکه تمامی مستندات لازم در این خصوص ارائه شده است، افزود: به جهت اینکه در زمان سفر آقای احمدی نژاد به شهرستان یکی از دکل‌ها وضعیت مناسبی نداشت به همین خاطر همه دکل‌ها جمع می‌شوند، اما بعد دیگر نصب نمی‌شود و به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه هرچند با فروش دکل‌ها تجهیزاتی برای همان مجموعه خریداری می‌شود، اما غیر اداری بوده و این موضوع رسیدگی شده است، بیان کرد: در همان زمان حکم اداری برای مدیر قبلی آمده است.

دادستان کاشمر با اعلام اینکه با پیگیری‌هایی که داشتیم اداره کل ورزش و جوانان به منطقه آمده و در نهایت ۴ دکل به کاشمر اختصاص داده شد، افزود: پرونده اکنون مختومه است. ه. مدیر قبلی در این خصوص تخلف کرده که در همان زمان رسیدگی شده است. با پیگیری رسانه‌ها این موضوع مجدد پیگیری شد.

در این خصوص خبرگزاری ایسنا برای اولین بار چندین خبر مربوط به گم شدن دکل‌های روشنایی استادیوم آزادی را تهیه کرده بود که نهایت امروز دادستان کاشمر در نشست خبری خود اعلام کرد با پیگیری‌های صورت گرفته ۴ دکل روشنایی از سوی استان به شهرستان اختصاص داده شده است.