66 هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد/ دولت عامل گرانی بازار است

گروه اقتصادی الف،   3970402073

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در کل کشور 66 هزار پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که برای اتمام آنها 750 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سیداحسن علوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تقریباً 66 هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که 6 هزار پروژه آن ملی و مابقی استانی است.

وی با بیان اینکه برای اتمام این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 750 هزار میلیارد تومان نیاز است، اضافه کرد: پروژه‌هایی داریم که از سال 82 به حالت تعلیق مانده است و متاسفانه قیمت‌ها و هزینه‌ها روز به روز بالا می‌رود و قیمت این پروژه‌ها هم گرانتر تمام می‌شود که قدرت دولت به اینها نمیرسد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 320 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است، در صورتی که ما در کل 50 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی نداریم و این مشکلاتی در اجرای پروژه‌ها ایجاد کرده که حدود 10 تا 12 سال زمان خواهد بود.

نماینده مردم سنندج در مجلس در خصوص دلایل گرانی بازار ساختمان، ماشین و ارز نیز تبیین کرد: متاسفانه دولت کارهایی انجام می‌دهد که خود را گرفتار می‌کند، یکی از آنها بحث پایین آوردن بهره بانکی است که قطعاً مردم پول‌های خود را از بانک‌ها بیرون می‌آورند.

علوی تصریح کرد: مردم پول‌های خود را در مسیر سرمایه‌گذاری منطقی قرار نمی‌دهند، بلکه وارد بازار غیرمولد سکه، ماشین و ساختمان می‌کنند به خیال اینکه زودبازده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین عواقب این کار را که نتیجه سیاست‌های غلط دولت است، عرضه کمتر و تقاضای بیشتر دانست که بازار مسکن گرانتر می‌شود و در مورد بازار سکه و ارز نیز همین گونه است