ترامپ مساله ای برای انتخابات آتی کنگره آمریکا

گروه جهان الف،   3970402044

احزاب آمریکایی در حالی خود را برای رقابت های پیش روی کنگره آماده می کنند که نظر سنجی ها نشان می دهد عملکرد شخص دونالد ترامپ در موافقت یا مخالفت با نامزدها اثرگذار شده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس سنای ایالات متحده در تاریخ 6 نوامبر 2018 برگزار خواهد شد. در مجموع 33 کرسی از 100 کرسی سنا در این دوره از انتخابات تعیین تکلیف می شوند.

در حال حاضر حزب جمهوریخواه 51 کرسی و دمکرات ها 47 کرسی سنا را در اختیار دارند و دو صندلی دیگر هم متعلق به احزاب مستقل است که بیشتر با حزب دمکرات همکاری می کنند. حزب دمکرات در سال 2018 با خطر بیشتری مواجه است؛ چرا که آنها از 25 کرسی باید دفاع کنند ( با توجه به دو کرسی مستقل)، در حالی که جمهوریخواهان برای انتخابات 2018 باید از هشت کرسی دفاع کنند.

حزب دمکرات باید برای کرسی هایی از 10 ایالت تلاش کند که حامی دونالد ترامپ جمهوریخواه در برابر هیلاری کلینتون دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بوده اند.

در انتخابات 2016، در ایالت های دمکرات مونتانا، داکوتای شمالی، میسوری، ویسکانسین، فلوریدا، ویرجینیای غربی، اوهایو، ایندیانا، میشیگان و پنسیلوانیا، ترامپ برنده شد و تنها نوادا ایالت جمهوریخواه به هیلاری کلینتون رای داد.

13 ایالت نیومکزیکو، داکوتای شمالی، میسوری، ویسکانسین، فلوریدا، اوهایو، ایندیانا، میشیگان، مریلند، ویرجینیای غربی، ماساچوست، ورمونت و مین با نماینده دموکرات وجود دارند که فرمانداری آنها را یک جمهوریخواه برعهده دارد اما هیچ ایالتی با نماینده جمهوریخواه و فرماندار دمکرات وجود ندارد.

در چهار ایالت فلوریدا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین که باراک اوباما در سال 2008 و 2012 در آنها برنده شد، در سال 2016 به دونالد ترامپ رای دادند اما هیچ ایالتی که در سالهای 2008 و 2012 به مک کین و رامنی نامزدهای جمهوریخواه رای دادند، به هیلاری کلینتون در سال 2016 رای ندادند.

تقسیم ایدئولوژیکی میان دمکرات های پیشرو و معتدل که در دوران انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2016 برجسته شده است، به عنوان تعریفی که این حزب برای خود در دولت ترامپ دنبال می کند، ادامه دارد. اگرچه کاندیداهای دمکرات با چالش هایی مواجه هستند اما شمار قابل توجهی از جمهوریخواهان بازنشسته شده و کرسی هایی غیر رقابتی را برای مناطق بزرگ دمکرات ها فراهم کرده اند.

فراتر از اختلافات سیاسی، منابع مالی نیز در چگونگی رقابت های شدید مبارزات اولیه دمکرات ها نقش خواهند داشت. حزب دمکرات اکنون دارای بیشترین نامزد است تا بتواند از کرسی های خود دفاع کند.

از سوی دیگر همه 435 کرسی مجلس نمایندگان در انتخابات تعیین تکلیف می شوند. در حال حاضر حزب جمهوریخواه با در دست داشتن 233 کرسی در برابر 193 کرسی دمکرات ها به اضافه هفت کرسی خالی در اکثریت قرار دارد. با توجه به اقبال عمومی اندک در این دور از رقابت، بعید است حزب دمکرات بتواند کنترل مجلس را در دست بگیرد. هرچند ممکن است دمکرات ها بتوانند کرسی های از دست رفته در انتخابات میان دوره ای را به واسطه رئیس جمهوری جدید، بازپس گیرند.


عملکرد شخص دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از دیگر موضوعاتی که بر انتخابات ماه نوامبر و کاهش یا افزایش رای دهندگان به نامزدهای حزب وابسته به او اثر گذار شده است. (26%) از کسانی که در نظر سنجی مرکز تحقیقاتی پیو، شرکت کرده اند موافق ترامپ و 34 درصد هم علیه او نظر داده اند که به گفته این مرکز، بالاترین میزان اثر گذاری دیدگاه ها نسبت به رئیس جمهوری بر انتخابات بیش از سه دهه اخیر بوده است.

48 درصد از ثبت نام کنندگان برای رای دادن می گویند که به دمکرات های منطقه خود احترام می گذارند و 43 درصد هم حامی جمهوریخواهان هستند.

در این نظر سنجی که از میان 2 هزار و 2 نفر انجام شده است، اشتیاق به رای دادن هم بیشتر از انتخابات پیشین شده است که این مساله در بین دمکرات ها 51 درصد و در بین جمهوریخواهان 50 درصد را نشان می دهد در حالی که در سال 2014 ، این مساله حدود 47 درصد برای دمکرات ها و 44 درصد برای جمهوریخواهان بوده است.

73 درصد دمکرات ها و 70 درصد جمهوریخواهان می گویند که سیاست های ملی و اینکه چه حزبی بر کنگره و ریاست جمهوری کنترل داشته باشد، در رای دادن آنها اهمیت دارد. این نگاه درباره انتخابات، بالاترین نوع نگاه حزبی در انتخابات میان دوره ای محسوب می شود.

در حال حاضر، ترامپ یک مساله بزرگ منفی برای دمکرات ها در مقایسه با باراک اوباما برای جمهوریخواهان و البته یک نکته مثبت برای جمهوریخواهان در مقایسه با اوباما برای دمکرات ها در طول مبارزات انتخاباتی سال های 2010 و 2014 مطرح شده است.

حدود 61 درصد دمکرات ها رای خود را مخالفت با ترامپ می دانند در حالی که این رقم برای جمهوریخواهان در برابر اوباما در انتخابات سال 2014 حدود 51 درصد بود. 52 درصد از جمهوریخواهان هم رای خود را به عنوان رای برای ترامپ می بینند که بالاتر از سهم دمکرات ها در مورد اوباما در سال 2014 (35 درصد) بوده است.

حال باید منتظر ماند تا با پایان یافتن انتخابات میان دوره ای در حدود 2 ماه دیگر، وزن طرفداران و مخالفان دونالد ترامپ را در انتخابات 6 نوامبر کنگره و مقامات محلی سنجید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین