راهی برای کاهش فشار خون و جلوگیری از آلزایمر

گروه سلامت الف،   3970331091

یکی از بهترین طعم‌دهنده‌ها و دارای طبع گرم و خشک است.درادامه با خواص سیر خام ناشتا، خواص سیر برای پوست، خواص سیر خام برای مو، خواص سیر خام برای لاغری، فواید قورت دادن سیر خام و به‌صورت کلی عمده‌ترین خواص سیر بیشتر آشنا می‌شوید.

آلیسین موجود در سیر برای سلامتی فواید بی‌شماری دارد، از جمله اینکه ضدسرماخوردگی و سرفه است، فشار خون را پایین می‌آورد، با بیماری‌های قلبی مقابله می‌کند و جلوی ابتلا به آلزایمر را می‌گیرد.همچنین گوش ‌درد و مشکلات روده را رفع، زخم‌ها را درمان، از سرطان پیشگیری و گاز اضافی را آزاد می‌کند.

کاهش فشار خون

سیر ماده‌ای طبیعی برای پایین‌آوردن فشار خون است. وقتی رگ‌ها تحت‌تاثیر فشار خون بالا قرار می‌گیرند، آلیسین موجود در سیر رگ‌ها را شل می‌کند.همچنین جلوی ترومبوزیس [لخته‌شدن خون در رگ] را می‌گیرد، چون جلوی تجمع بیش‌ازاندازه‌ پلاکت‌ها را می‌گیرد.

جلوگیری از آلزایمر

ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی سیر خام جلوی بیماری‌های ازبین‌برنده‌ نورون‌ها را می‌گیرد.از جمله‌ این بیماری‌ها می‌توان به زوال عقل و آلزایمر اشاره کرد.

درمان آکنه

سیر را اگر همراه با مواد دیگری مثل عسل، خامه، و زردچوبه استفاده کنید، می‌توانید با آن زخم‌های آکنه‌ای را درمان کنید و جلوی پیدایش آکنه را بگیرید. سیر برای پوست صورت تمیزکننده‌ای قوی و ماده‌ای آنتی‌بیوتیک است که جلوی بسیاری از مشکلات پوستی را می‌گیرد.از جمله می‌تواند جوش‌های پوستی، صدفک (پسوریازیس)، و تاول‌های تبخالی را از بین ببرد.علاوه بر این، در ساخت سلول‌های پوستی، حفاظت از پوست در مقابل اشعه‌ ماورا بنفش و به ‌تاخیرانداختن پیری پوست کمک می‌کند.

آرمان