ناصر ایمانی: نامه نگاری اصلاح طلبان کاملاً در خط سیاست آمریکا است

گروه سیاسی الف،   3970329123 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نامه‌نگاری اصلاح طلبان کاملا در هماهنگی مستقیم با غربی‌ها و در خط سیاست آمریکا است.

ناصر ایمانی: نامه نگاری اصلاح طلبان کاملاً در خط سیاست آمریکا است

ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با مهر با اشاره به چرایی نامه‌نگاری تعدادی از اصلاح‌طلبان به برخی مقامات نظام برای تعیین خط مشی سیاست خارجی ایران، اظهار داشت: به دلیل اینکه بخشی از پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان به دلیل شکست برجام دچار ریزش شده، این ها دارند فرار به جلو می‌کنند؛ چون هیچ جوابی برای شکست برجام ندارند. نمی‌آیند بگویند تحلیل ما از غرب اشتباه بوده بلکه می‌گویند باید مذاکره دیگری این بار با خود آمریکا انجام بدهیم؛ یعنی یک آدرس غلط دیگر؛ در حالیکه ایران طی دو تا سه سال گذشته دقیقا همین کاری که آقایان در نامه -مبنی بر مذاکره مستقیم با آمریکا- گفته‌اند را انجام داده است.   

وی افزود: جریان مزبور با فضاسازی، در پی کسب وجهه برای خود است و در عین حال، زرورق زیبایی دور این خواسته‌ کشیده مبنی بر اینکه «هر جا منافع ملی تهدید شد، کنار بکشید!»

ایمانی اضافه کرد: اگر فرض کنیم بار دیگر مذاکراتی شکل بگیرد و طرف مقابل نخواهد به تعهدات خود عمل کند و ما بخواهیم کنار بکشیم، دوباره همین حرف‌ها را تکرار خواهند کرد چون ما دقیقا همین مدل آقایان را اجرا کردیم و نه تنها با اروپا بلکه با همه کشورهای موثر دنیا مذاکره کردیم و از حقوق خود گذشتیم؛ قرار شد ما و طرف مقابل اقداماتی انجام دهیم؛ ما به تعهدات خود عمل کردیم اما طرف مقابل عمل نکرد؛ یعنی مدلی که آقایان در این نامه آورده‌اند، طی دو تا سه سال گذشته اجرا شده است. حالا چرا دوباره می‌گویند باید همان مدل اجرا شود؟

ایمانی تاکید کرد: آمریکا همزمان با ایجاد فشار اقتصادی بر مردم و نظام، مشغول دادن پالس‌هایی به افرادی در داخل کشور است تا بیایند و در میان مردم اینگونه فضاسازی کنند که حکومت دارد خلاف مصالح ملی تصمیم‌گیری می‌کند؛ به نوعی رودررو قراردادن حکومت و مردم.

وی گفت: من احساس می‌کنم این نامه‌نگاری کاملا در هماهنگی مستقیم با غربی‌ها و در خط سیاست آمریکا -البته نمی‌خواهم خدای ناکرده بگویم که این‌ها مزدور غرب‌اند- بوده است؛ یعنی هیچ تحلیلی جز این نمی‌شود کرد!

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر زمانی اینطور گفته می‌شد که ایران سرسختی غیرمنطقی دارد یا برای منافع ملی‌اش می‌خواهد با آمریکایی‌ها دچار چالش جدی شود، آمریکایی‌ها در برجام فهمیدند که ایران حاضر است حتی از منافع کوتاه مدت ملی خود، بر سر مسائل مختلف نظیر هسته‌ای، بگذرد یا به اصطلاح کوتاه بیاید. در طرف مقابل هم کاملا روشن شد که غرب و در راس آن آمریکا، به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.