اگر هیچ غذایی وارد یمن نشود چه می شود؟

گروه جهان الف،   3970326106 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
اگر هیچ غذایی وارد یمن نشود چه می شود؟

مدیر منطقه‌­ای کمیته بین‌­المللی صلیب سرخ برای خاور نزدیک و میانه به تشریح ابعاد فاجعه عدم ورود غذا به یمن پرداخت.

به گزارش تسنیم، رابرت ماردینی با اشاره به وضع اسفناک مردم در حدیده پیش بینی کرد که حمله اخیر وضعیت اسفناک مردم در سراسر یمن را بدتر خواهد کرد.

این مدیر کمیته بین‌­المللی صلیب سرخ با اشاره به وضعیت اسفناک انسانی در یمن، نسبت به وخیم تر شدن اوضاع بشردوستانه هشدار داد.

ماردینی گفت: " کمیته بین‌­المللی صلیب سرخ از قبل غذا، کمک‌­های درمانی، سیستم­‌های تصفیه آب و کمک­‌های بهداشتی را در حدیده مستقر کرده است. اما تا زمان تداوم مبارزات امکان رساندن این اقلام نجات­بخش به مردم نیازمند کمک وجود ندارد".

مدیر منطقه‌­ای کمیته بین‌­المللی صلیب سرخ برای خاور نزدیک و میانه با تاکید بر ضرورت بر قرار بودن مسیرهای ورود کالاهای ضروری به یمن خواستار محافظت از مسیرهای حیاتی فرودگاه صنعا و بندر حدیده شد.

ماردینی افزود: اگر هیچ غذایی وارد یمن نشود، مردم یمن رنج خواهند دید و ما نگرانیم که عملیات نظامی جاری ورود کالاهای ضروری را بیشتر به تاخیر اندازد و به زیرساخت‌های حیاتی حدیده از شبکه­‌های آب و برق این شهر آسیب‌های جدی وارد کند.

کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ (در راستای حقوق بین­المللی بشردوستانه) از تمامی طرف‌های درگیری می­خواهد که تمامی اقدامات ممکن را برای حمایت از غیرنظامیان انجام دهند و جان غیرنظامیان را محترم شمرده، و برای آنهایی که قصد دارند از صحنه مبارزات به جای امنی پناه برند گذرگاه امن بدهند. باید با تمامی اشخاص دستگیر شده در رابطه با مخاصمات جاری در تمامی زمان­ها به طور انسانی رفتار شود و به کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ دسترسی به اماکن بازداشتی که از آنها نگهداری می­‌کنند داده شود.