کی‌روش: به شانس کاری ندارم، واقعا جنگیدیم/ سوپرمن نداشتیم اما سوپرنتیجه کسب کردیم

گروه ورزشی الف،   3970326006 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: نمی‌دانم شانس آوردیم یا نه اما می‌دانم که جنگیدیم.

کی‌روش: به شانس کاری ندارم، واقعا جنگیدیم/ سوپرمن نداشتیم اما سوپرنتیجه کسب کردیم

به گزارش ایسنا به روسیه، کارلوس کی‌روش بعد از برد تاریخی تیم ملی فوتبال ایران مقابل مراکش در نخستین بازی‌اش در جام جهانی روسیه اظهار کرد: خیلی سخت بود. مراکش تیم فوق‌العاده‌ای است و ما نتیجه کار سختمان را گرفتیم. بازیکنان بیش از هر کسی شایستگی‌اش را داشتند. این که قبل از بازی پرتغال بردیم مهم نیست. مهم این است که خوب جنگیدیم. مراکش هم تیم خوبی است. نمی‌دانم شانس آوردیم یا نه اما می‌دانم جنگیدیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنین در نشست خبری بعد از بازی گفت: بعد از چندین سال حضور در دنیای مربی‌گری می‌دانم همیشه اولین بازی در جام جهانی دشوار است اما مسابقه امروز بسیار زیبا بود. ما مراکش را با دقت مورد مطالعه قرار داده بودیم و می‌دانستیم آن‌ها بازی را خیلی قوی شروع خواهند کرد اما استراتژی ما از اول بازی کاملا روشن بود و می‌خواستیم باعث شویم یک شکست ذهنی و روانی برای مراکش ایجاد شود. از همین رو سعی کردیم تمام بازی‌سازهای مراکش را متوقف کرده و آن‌ها را تحت کنترل قرار دهیم. به ویژه آن‌ها که در میانه زمین بازی می‌کردند. بعد از ۱۵ دقیقه اول شروع به حمله کردیم و حتی یک موقعیت جدی هم به دست آمد اما بیشتر فرصت‌ها در اختیار مراکش بود. ما نیز توانستیم ترس و وحشت را ایجاد کنیم و مراکشی‌ها می‌دانستند ما توانایی پیروزی را داریم.

او افزود: با تمام این شرایط می‌دانستیم نیاز به یک شانس عالی داریم. مراکش در چند ماه اخیر برای اولین بار با چنین بازی‌ای مواجه شده بود و از این بابت متعجب بود. ۳ امتیاز بسیار شیرین را گرفتیم و اکنون وقت استراحت ماست تا بتوانیم به اسپانیا فکر کنیم.

کی‌روش گفت: نمی‌دانم دراینجا (نشست خبری) خبرنگاران پرتغالی حضور دارند یا نه اما باید بگویم این که به عنوان اولین مربی پرتغالی جام جهانی را با برد شروع کردم صحیح نیست پیش از این مربی‌ای به نام روزتو در جام جهانی به این مهم دست یافت. او مربی بسیار خوبی بود و افتخار دارم به عنوان دومین مربی پرتغالی توانستم اولین بازی جام جهانی را ببرم. اگر اجازه دهید یک صحبتی را با پرتغالی‌ها مطرح کنم. زمان آن رسیده که فدراسیون پرتغال متوجه شود روزتو یک مربی عالی بوده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا در بازی مقابل اسپانیا نیز به برد فکر می‌کند یا نه، گفت: خیر این طور نیست. ما در بازی با اسپانیا شیوه متفاوتی خواهیم داشت. مراکش دارای مهارت‌ها و نقاط قوت ویژه‌ای بود که خاص آن‌ها بود. برنامه ما نیز کنترل این مهارت‌ها و بلوکه کردن بازی آن‌ها بود. ما می‌دانستیم مقابل مراکش می‌توانیم فرصت‌هایی داشته باشیم. این برد را به هواداران واقعی تیم ملی فوتبال ایران تقدیم می‌کنم نه کسانی که آماده‌سازی تیم را به خطر می‌اندازند و تظاهر به حمایت از تیم ملی می‌کنند.

او اضافه کرد: اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم باید بگویم همه مربیان استراتژی‌های خاص خودشان را دارند. آن چیزی که دست آخر نیاز است صحبت کنیم، نگرش و تعهد عالی بازیکنان است. ما با آمادگی به اینجا می‌آییم اما می‌بینیم یکسری مشکلات به وجود می‌آید و همه تلاش کردند تا ما بازی دوستانه نداشته باشیم. ما باید یک منبع الهام ایجاد می‌کردیم. ما تنها آموزش می‌دهیم و تمرین می‌کنیم اما مشکلاتی داشتیم و تحریم‌ها برای ما دردسرساز شده بود. بنابراین وظیفه من این است به شما دوستان عزیز بگویم اجازه دهید بازیکنانم فوتبال بازی کنند.

کی‌روش ادامه داد: این‌ها بچه‌های فوتبال هستند و باید از فوتبال لذت ببرند. بازیکنان به دنبال توپ می‌گردند و می‌خواهند خودشان را از طریق فوتبال ارضا کنند. آن‌ها کار دیگری ندارند و ما در جام جهانی زیر چتر فیفا هستیم. فیفا باید سیاست را کنار بگذارد اما این چیزی نیست که الان اتفاق می‌افتد. این کاملا برای ما غیر منصفانه است. بازیکنان آمده‌اند تنها فوتبال بازی کنند و شایسته این هستند که مثل بقیه بازیکنان دنیا با آن‌ها رفتار شود. وظیفه من است که این بازیکنان را تحسین کرده و آن‌ها را در جایگاه صحیح قرار دهم.

کی‌روش با بیان این که سوپرمن فقط در انیمیشن‌ها وجود دارد عنوان کرد: هیچ کس ابرمرد نیست. وقتی یک گروهی از مردان متحد شده و با هم کار می‌کنند می‌توانند یک داستان و ابرمرد خلق کنند. این همان چیزی است که امروز اتفاق افتاد و هیچ کس در زندگی‌اش ابرمرد نیست. ما فقط با یکدیگر کار کردیم تا بتوانیم یک ابرنتیجه خلق کنیم. وقتی قرعه‌کشی انجام شد تنها دو گزینه داشتیم یا به جام جهانی بعدی فکر کنیم یا به روسیه بیاییم و بجنگیم.

او در پایان گفت: به من نگویید که تمام رسانه‌ها از تیم ملی حمایت کردند. یکسری افراد خاص این کار را انجام ندادند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۸۸۶۷۰۰۱:۴۸:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۲۶
شانس اوردیم در حد بنز ولی هردو طرف هم در حد هم بازی کردند ولی یادمان باشد رونالدو از هیچ فرصتی نمی گذرد عربستان نشویم
مسعود۳۸۸۹۷۶۱۱:۵۸:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۲۶
بعد اینهمه کدخدا گفتن خدایا تورا شکر که باز خودت دلمان را شاد کردی
ناشناس۳۸۹۴۳۷۱۸:۵۴:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۶
کنایه فوق العاده ای بود.
ناشناس۳۸۸۶۸۴۰۲:۴۱:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۲۶
روزبه چشمی بهترین عملکرد رو داشت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین